DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Verstappen-fölénnyel zárult a bahreini teszt

A világbajnoki címvédő elsőségével ért véget a háromnapos gyakorlás: az átalakított oldaldobozú RB18-assal köröző holland mögött a ferraris Charles Leclerc és az Alpine-t erősítő Fernando Alonso végzett.

Szombaton máris az utolsó napjához érkezett a Formula-1-esek hivatalos előszezoni tesztje Bahreinben. A nap fő szenzációját egyértelműen a Red Bull átalakított autója jelentette: közel egy óra várakozás után hajtott csak pályára az RB18-as Sergio Perezzel, ám akkor egy módosított oldaldobozt villantottak az energiaitalosok.

Nagyrészt az eredménylista élén is a Red Bullt láthattuk: a délelőtti etap során Sergio Perez zárt az élen, már rögtön az egész teszthét legjobb eredményével, majd délután a helyét átvevő Max Verstappen még ezen is javítani tudott. Bár Charles Leclerc ideiglenes megelőzte a hollandot, végül azonban a regnáló világbajnok zárta az élen a tesztidőszakot: Verstappen egyedüliként futott 1:32 alatti kört az 1:31,720-as eredménye révén – igaz, a legpuhább C5-ös keveréken érte ezt el, és előtte még egy megforgást is bemutatott.

verstappen-redbull-bahrein-teszt



Verstappent és Leclerc-t közel hét tized választotta el egymástól, a harmadik helyet pedig a legvégén az egész teszten alig valamit villantó Alpine-t vezető Fernando Alonso kaparintotta meg, közel egy másodperces hátránnyal. A spanyol ezzel néhány századdal előzte meg a mercedeses George Russellt. Mögöttük Valtteri Bottas következett az Alfa Romeóval: a csapat erősen zárta a gyakorlást, hiszen az újonc Guanyu Zhou is befért a top 10-be – úgy, hogy a mezőnyből csak a koronavírusos Daniel Ricciardo, valamint az Alpine-t erősítő Esteban Ocon nem ült ma autóba. Yuki Tsunoda hatodik helye is megsüvegelendő, ahogy Mick Schumacher nyolcadik pozíciója is – igaz, a haasos még időn túl is javíthat ezen, hiszen ismét extra lehetőséget kap a csapat a felszerelésük késése okán.

A Haasnak így sem volt jónak mondható napja: délelőtt Kevin Magnussen a korábbi kezdés ellenére is kevés kört tudott teljesíteni, mivel az üzemanyagrendszer hibája miatt sokáig a garázsban rostokolt. Schumacher pedig egyébként az utolsó kanyarban elkövetett hibájával a nap első igazi piros zászlós megszakításáért is felelős volt. A másodikat amúgy Bottas váltotta ki, akinek szemlátomást negyedik fokozatban ragadt az Alfája.

Ami a megtett körszámokat illeti: Nicholas Latifi lett az egyéni csúcstartó, miután a Williams némi plusz időt biztosított a számára Alexander Albon kárára a pénteki fékhiba miatti tűz okán elszenvedett időveszteség enyhítésére. A csapatokat illetően az Alfa Romeo, a Mercedes és az AlphaTauri volt a legszorgalmasabb: sorban 150, 149 és 148 körig jutottak.

FRISSÍTÉS: Mick Schumacher a Haas számára biztosított extra két órában 1:32,241-re javított a C4-es gumikon, ami a második helyre lett volna elegendő számára.

A harmadik bahreini tesztnap végeredménye:

No. Pilóta Csapat Köridő Gumi Körszám
1. Max Verstappen Red Bull 1m31.720s C5 53
2. Charles Leclerc Ferrari 1m32.415s C4 51
3. Fernando Alonso Alpine 1m32.698s C4 122
4. George Russell Mercedes 1m32.759s C5 71
5. Valtteri Bottas Alfa Romeo 1m32.985s C3 68
6. Yuki Tsunoda AlphaTauri 1m33.002s C5 57
7. Sergio Perez Red Bull 1m33.105s C4 43
8. Mick Schumacher Haas 1m33.151s C3 57
9. Lando Norris McLaren 1m33.191s C2 90
10. Sebastian Vettel Aston Martin 1m33.821s C4 81
11. Guanyu Zhou Alfa Romeo 1m33.959s C4 82
12. Pierre Gasly AlphaTauri 1m34.865s C4 91
13. Carlos Sainz Ferrari 1m34.905s C5 68
14. Alexander Albon Williams 1m35.171s C3 18
15. Nicholas Latifi Williams 1m35.634s C3 124
16. Lance Stroll Aston Martin 1m36.029s C3 53
17. Lewis Hamilton Mercedes 1m36.217s C5 78
18. Kevin Magnussen Haas 1m38.616s C2 38
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: