Délelőtt 9 órakor kezdődött meg a munka hivatalosan is a pályán a Formula-1 csapatai számára. Az idei esztendőben két helyszínen bonyolítanak le egy-egy háromnapos tesztet a Bahreini Nagydíj előtt, az elsőt Barcelonában, míg a másodikat a szezonnyitó helyszínén. A megváltozott aerodinamikai szabályok által egy új korszak indult meg az F1-ben, ennek megfelelően az autók kinézete is jelentősen megváltozott az utóbbi években tapasztaltakhoz képest.
A teszt első napján 9-től 13-ig tartott az első etap, majd az ebédszünetet követően 18 óráig zajlott a munka. Ez a menetrend a következő két napon is megmarad majd, pénteken viszont az előzetes várakozások szerint a nedves pályára való abroncsokat is tesztelik majd az alakulatok.
A szerdai nap többnyire még csak a tapogatózásról szólt, a csapatok pedig eléggé különböző programokat futottak, a többség két pilótával teljesítette a napot, de voltak olyan istállók is, melyek egy emberrel dolgoztak. A Red Bull Max Verstappent, a McLaren Lando Norrist, az Alpine Fernando Alonsót, az AlphaTauri pedig Yuki Tsunodát küldte ma pályára. A többiek mind a rendes pilótapárosukat szerepeltették, kivétel az Alfa Romeo, ahol Valtteri Bottas mellett Robert Kubica kapott lehetőséget.
Mivel a legtöbb gonddal ők küzdöttek, így a többieknél jóval kevesebb kört teljesítettek a szünetet megelőzően, mint az kiderült, az Alfa egy törött alkatrészt talált reggel az autóban, és sokáig tartott a jármű átvizsgálása. A Haasnál sem volt sokkal jobb a helyzet, náluk a padlólemez sérült meg, így náluk sem lett túl nagy a körszám.
Nem mindenkinek volt azonban oka a panaszra, a nap első felében a Ferrari volt az élen Charles Leclerc révén, hozzá pedig az időket tekintve Lando Norris és George Russell is elég közel tudott maradni, de a negyedik helyen álló Vettelre is érdemes volt odafigyelni. A nap másik meglepetését okozó Red Bull ekkor még vélhetőleg jobban megtankolt autóval hajtottak, de a körszámot tekintve így is a legjobbnak mondhatták magukat. Rajtuk kívül a Ferrari, a McLaren és a Mercedes is elég megbízhatónak tűnt, az energiaitalosokra viszont nagy figyelem irányult, miután most mutatták meg élesben először az idei versenygépüket, melynek oldaldobozai kifejezetten egyedire sikerültek.
A délutáni műszak a vártnál jóval nyugodtabbra sikerült, kicsi volt a forgalom a pályán, az izgalmasabb események közé tartozott, ahogyan Carlos Sainz egy darabig közelről követte Verstappent, illetőleg ahogyan a spanyol felugrott a második helyre. Egy órával a leintés előtt tehát úgy tűnt Ferrari 1-2 lehet a vége, ám Norris elrontotta a maranellóiak örömét. A brit pilóta fél órával a vége előtt futotta meg az 1:19.951-es időt a C4-es keveréken, amit kevéssel a zárás előtt 1:19.568-ra javított.
A McLaren versenyzőjét a két Ferrari követte a listán, mögöttük pedig Russell, Hamilton, Vettel, Tsunoda, Alonso, Verstappen és Bottas zárta az első tízet. Folytatás a második nappal csütörtök 9:00-tól.
Eredmények:
Versenyző | Csapat | Idő | Keverék | Kör | |
1. | Lando Norris | McLaren-Mercedes | 1:19.568 | C4 | 103 |
2. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:20.165 | C3 | 80 |
3. | Carlos Sainz | Ferrari | 1:20.416 | C3 | 73 |
4. | George Russell | Mercedes | 1:20.784 | C3 | 77 |
5. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:20.929 | C3 | 50 |
6. | Sebastian Vettel | Aston Martin-Mercedes | 1:21.276 | C3 | 52 |
7. | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | 1:21.638 | C3 | 121 |
8. | Fernando Alonso | Alpine-Renault | 1:21.746 | C2 | 127 |
9. | Max Verstappen | Red Bull Racing | 1:22.246 | C2 | 147 |
10. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo-Ferrari | 1:22.572 | C3 | 23 |
11. | Alexander Albon | Williams-Mercedes | 1:22.760 | C3 | 63 |
12. | Mick Schumacher | Haas-Ferrari | 1:22.962 | C3 | 23 |
13. | Lance Stroll | Aston Martin-Mercedes | 1:23.327 | C2 | 67 |
14. | Nicholas Latifi | Williams-Mercedes | 1:23.379 | C3 | 66 |
15. | Nyikita Mazepin | Haas-Ferrari | 1:24.505 | C2 | 20 |
16. | Robert Kubica | Alfa Romeo-Ferrari | 1:25.909 | C3 | 9 |