DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

A kilátás miatt aggódnak a Williams pilótái

Problémákat okozhatnak a nagyobb 18 colos kerekek a Williams versenyzői szerint. Alexander Albon és Nicholas Latifi úgy gondolja, egyes pályákon bajban lehetnek a kilátást tekintve az idén.

Kedden a Williams is megmutatta legújabb versenygépét, igaz a grove-i alakulat kissé szokatlan módon tette mindezt. A hivatalos esemény keretei között egy koncepció modellen mutatták be az idei szezonra teljesen megváltozott festésüket, később azonban a valódi autót is pályára vitték Silverstone-ban.

Ennek keretei között Alexander Albon és Nicholas Latifi is kipróbálhatta élesben az FW44-est, tapasztalataik alapján pedig egy lehetséges problémára hívták fel a figyelmet.

„A mai egy sötét, borús és esős nap volt Silverstone-ban, de nem lett túl rossz. Ugyanakkor azt hiszem, jobban fogunk küzdeni, amikor utcai pályákra megyünk. Monaco, Baku és Jeddah trükkösek lesznek. A nyílt pályákon messzire előre lehet látni, viszont a gumiabroncsok holtterei és a terelőelemek sokat elvesznek a közvetlen kilátásból, amikor a kanyarba nézel” – idézte Albon szavait a The Race.



„Csak annyit tehetsz valójában, hogy messzebbre nézel a kanyarban, csakhogy egy utcai pályán a fal mellett csak még több fal van! Úgy érzem, ez lesz a legnehezebb, de a közvetlen harcok sem lesznek könnyűek. Trükkös lesz rájönni, hol van az első szárny és hol vannak a gumik. Nedvesek voltak a körülmények, így talán egy kicsit nehezebb összehasonlítani ezt az autót az előzőekkel. Amint a tesztek második feléhez érünk, elkezdhetjük feszegetni a határokat, de egyelőre nem nyomtuk túl keményen.”

Csapattársai nézeteit Latifi is osztotta, a kanadai szerint idő kell, mire mindenki megszokja majd ezt a változást.

„Néhány kanyarban határozottan rossz a helyzet, de ez attól is függ, hogy milyen kanyarról van szó, mennyire mész be mélyen a kanyarba, és merre tart a tekinteted. Ezt mindenkinek meg kell majd szoknia, de lesznek esetek, amikor kevesebbet látunk majd. Nehéz volt megfelelő érzéseket szereznünk az autóról, vizes volt a pálya és minimális a tapadás. Határozottan más érzés volt vezetni, mint a tavalyit, az biztos. Olyan érzés, mintha nehezebb autót vezetnél. De ezen túlmenően a határértékek közelében sem voltam. Most csak azt ellenőrizzük, hogy minden működik-e, hogy kényelmes-e az ülés, és minden apró módosítást, amit szerettünk volna.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: