DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

Rejtély, mitől lassul Leclerc

A Q2-ben a két Ferrari-pilóta hangulata szöges ellentéte volt egymásénak: míg Carlos Sainz ujjongott, hogy egy Red Bullt is maga mögött tudhat, addig Charles Leclerc nem értette, mi történik vele.

Nem a Ferrari vágott neki a legmagabiztosabban a Katari Nagydíj időmérőjének; pénteki szereplésük után féltek, mire számíthatnak a megerősödő AlphaTauritól. Nos, Pierre Gasly valóban eléjük is került, de a maranellóiaknak végül ez lett a legkisebb gondja.

Sainz még egész simán menetelt egyik etapból a másikba, Leclerc megpróbáltatásai azonban már a kvalifikáció első szakaszában megkezdődtek. Épphogy továbbevickélt a Q2-be, annál messzebb azonban már nem is jutott. A monacói elkeseredetten rádiózott csapatával, nem értve az egész helyzetet, amibe belekerült, és ez a tanácstalanság később is érződött rajta.

„Általában elég jól felmérem, hogy hol mennek félre a dolgok, az időmérőn különösen, hiszen az az egyik erősségem. De most ez nagyon furcsa volt. Egyszerűen nem volt tapadásom egyik keréken sem. Nem az egyensúllyal vagy ilyesmivel volt probléma, csak a tapadás hiányzott. Meg kell néznünk, hogy volt-e bármi szokatlan, ami okozhatta. Ha nem, akkor örömmel igyekszem megtalálni, én mit rontottam el” – szomorkodott Leclerc a rövidre sikerült időmérőt követően.



Amikor a Q2-ben meghallotta, hogy mekkora hátrány kellene ledolgoznia, akkor kapott igazán sokkot, ugyanis fogalma sem volt, kilenc tizedet mégis honnan rántson elő, úgy, hogy azt se tudta, az autóval vagy a saját vezetésével van-e gond. „Eléggé ledöbbentem, amikor meghallottam azt az egy másodpercet a rádión. Biztos vagyok benne, hogy ezen a kvalifikáción valami félresiklott, de valami egészen jelentős dolog lehet, mert egyszerűen nem tudom megmagyarázni.” Könnyű versenye így nem lesz, de a reményt, hogy előrébb végezhet, nem adja fel. „Úgy gondolom, bármi lehetséges. Szabadon választhatunk gumit, remélhetőleg előnyünkre tudjuk majd fordítani” – bizakodott. Talán a Ferrari rá tud segíteni azzal, hogy kasztnit cserél; a vörösök megerősítették, egy repedés miatt szükség van erre, de egyelőre ez nem jelent automatikus hátrasorolást.

Sainz már jóval jobbkedvű volt a második szakasz után, mikor megtudta, hogy Sergio Perez nem jutott be a legjobb tízbe. Persze később a félelmek beigazolódtak, nem a spanyol lett a topcsapatok közvetlen üldözője, de így sem csalódott túlságosan. „Elégedett vagyok azokkal a körökkel, amiket futottam ma, különösen a közepes keverékkel a Q2-ben. Kockáztattunk azzal, hogy azokon maradtunk a második körre is, majdnem a továbbjutó helyünkbe került, de megcsináltuk. Hetedik helyről indulhatok, szóval azt hiszem, nem igazán panaszkodhatok” – nyilatkozta Sainz, aki szerint a csapatnak kihívásokkal teli hétvége ez, tekintve, hogy az AlphaTauri, de még az Alpine is mennyire felgyorsult.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: