DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Gasly: Jók voltunk, de ennél is jobbak lehetünk

Pierre Gasly kifejezetten erősen kezdte a katari hétvégét. A francia mindkét szabadedzést a második helyen zárta, de csapattársa, Yuki Tsunoda sem panaszkodhat.

Gasly mindkét pénteki edzésen a második leggyorsabb volt, az elsőn Max Verstappen, míg a másodikon Valtteri Bottas mögött zárt, utóbbin mindössze két tizeddel maradt le. A francia örült az eredménynek, és annak, hogy az autó erősnek tűnik a pályán, de azért leszögezte, versenyzőként nem volt ez olyan egyszerű, mint amilyennek tűnt.

„Nagyon jó volt ez a nap, talán a szezon eddigi legjobbja” – mesélte boldogan Gasly a második szabadedzést követően. „Az autó belsejében ez azért nem olyan könnyű, de a köridők szuperek. Úgy gondolom, az egyensúlyt tekintve még jobbak lehetünk holnapra. Megpróbálunk ezen dolgozni ma este” – tette hozzá.

„Jelenleg nagyon versenyképesnek tűnünk, ezért reméljük, hogy ismét versenyben leszünk a McLarennel és a Ferrarival a kvalifikáción. Természetesen az a célunk, hogy minél előrébb kerüljünk a rajtrácson, de azért nem szállunk el a földtől.”



Az AlphaTauri másik pilótája, Yuki Tsunoda is egyetért Gaslyval abban, hogy a csapat valóban erős formában van ezen a hétvégén. A japán az első szabadedzésen az ötödik, míg a másodikon a hetedik helyen zárt. „Jó volt ma a pályán lenni, az autó eddig elég erősnek tűnik” – értékelt Tsunoda. 

„Új pályára érkezni mindig azt jelenti, hogy pénteken sok mindent meg kell tennünk” – kommentálta a történéseket az AlphaTauri vezető versenymérnöke, Jonathan Eddols.

„Sűrű volt a program mindkét autóval, a fő cél pedig az volt, hogy megértsük a pályát és ezáltal a beállítási követelményeket, a gumikat és az aero konfigurációt. A folyamatot azonban nehezíti, hogy az első edzés a nap legmelegebb szakaszában, míg a második kora este zajlik és körülbelül 15 fokos különbség van a pálya hőmérséklete között” – magyarázta Eddols.

Hozzátette, a tervezett teszteket teljesíteni tudták és az eddigi eredmények alapján versenyképesnek gondolják magukat, különösen a rövid távokon. „A hosszabb szakaszok egy kicsit nagyobb kihívást jelentettek az abroncsok számára, szóval biztos, hogy lesz még tennivalónk holnap. Ugyanakkor sok adatot gyűjtöttünk össze az elemzésekhez, és van egy nagyszerű mérnökcsapatunk, akik keményen dolgoznak majd a maximális teljesítmény elérésének érdekében” – zárta gondolatait Eddols.

Az AlphaTauri jelenleg az ötödik helyen áll a konstruktőri bajnokságban, holtversenyben az Alpine-nal, így a hátralévő három futamon különösen fontos, hogy minden rendelkezésükre álljon a lehető legjobb teljesítmény eléréséhez.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: