DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

„Minél nagyobb a nyomás, George annál jobb”

A Williams F1-es csapatfőnöke nem győzte méltatni pilótájának hozzáállását: Jost Capito szerint a brit teher alatt jobban teljesít, és mindig a csapat érdekeit helyezi előtérbe.

George Russell már többször is közel járt ahhoz, hogy megszerezze első pontjait a Williamsnél – Imolában például az első tíz között haladt a Valtteri Bottasszal történt ütközéséig, míg Spielbergben Fernando Alonso a hajrában fosztotta meg őt tőle –, ami végül az F1-es Magyar Nagydíjon jött össze neki. Pedig a szombat még nem sikerült jól számára a Hungaroringen, hiszen az évad során először kiesett a Q1-ben. Jost Capito, a Williams vezére viszont éppen ezért méltatta fiatal pilótáját:

„Azt kell mondanom, nem igazán láttam még annyira motiváltnak, mint a legutóbbi verseny előtt, amelyre a 18. helyre kvalifikált” – nyilatkozta a csapatfőnök a Formula1.com hasábjain. „Azt mondta: ’a mai az a nap, meglátjuk, mire leszek képes, harcolni fogok’. Rettenetesen koncentrált és eltökélt volt, még jobban is, mint amikor Silverstone-ban a nyolcadik helyről indult. Nagyszerű volt ezt látni.”

russell-williams-hungaroring-1



„Ha kap egy ütést, még jobb formában tér vissza. Fejlődik a nyomás hatására: minél nagyobb a nyomás, annál jobb lesz. Sokan összeroppannak a nyomás alatt, de George teljesen más. Nála minél nagyobb a vállán a teher, annál jobban teljesít. Láthattuk ezt, amikor tavaly a Mercedesnél helyettesített. Annál nagyobb nyomást nem is lehetne helyezni egy versenyzőre, mégis briliánsan teljesített – ilyen az ő hozzáállása.”

Capito arról is szót ejtett, hogy Russell könnyekben tört ki a magyarországi futam végén elért kilencedik (később Sebastian Vettel kizárása révén nyolcadik) helye után: „Nagyon őszinte ilyen téren, őszinte érzelmeket láthatunk rajta. Nem játszik meg semmit, ő pontosan ilyen. Ő egy igazi csapattag, aki nem akarja cserbenhagyni a csapatot, ahogy a csapat sem akarja őt.”

A hungaroringi rajtkáoszból egyébként a Williams másik versenyzője, Nicholas Latifi jött ki jobban, aki egy darabig dobogós helyen is haladt, s végül a leintéskor is Russell előtt futott be. A brit már a futam korai szakaszában rádión üzente meg a csapatának, hogy részesítsék előnyben a kanadait, ha az szükséges a lehető legjobb eredményük eléréséhez, s ez szintén lenyűgözte Capitót:

„Ez is a hihetetlen csapatszellemét mutatja. Tényleg a csapatot helyezi előtérbe. Ez annak az eredménye, ahogy George és az alakulat együtt dolgozik. A pilóták számára a csapat az első, amely profitál ebből. Ez megmutatja, hogyan is gondolkodik és mennyire érett a verseny közben. Kielemzi a helyzetet, átgondolja, mit jelent ez a csapat számára, és mindezt futam közben, amikor más pilóták nem tudják ezeket átgondolni. Át tudja látni a teljes szituációt, és nem kell neki mérnök, aki elmondja, mi a helyzet.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: