DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Nem zavarja a Ferrarit, hogy Sainz megkérdőjelezte a taktikát

Az F1-es Magyar Nagydíjon bejátszott rádiózások alapján úgy tűnt, Carlos Sainz felülírta a stratégák elképzelését, Mattia Binotto szerint azonban ez csak a jó kommunikációt mutatja.

A rajt utáni káoszt követően a hatodik helyen találta magát a hungaroringi futam első fázisában Carlos Sainz, aki azonban nem tudta átlépni Yuki Tsunoda AlphaTauriját és még néhány, alapvetően lassabb autót. Ezért a Ferrari ki akarta hívni a bokszba, hogy korai kerékcserével elévághassanak a riválisoknak, a spanyol pilóta azonban ellentmondott a kérésnek, mivel úgy érezte, jobb tempóra lehet még képes. Neki lett igaza, hiszen Tsunoda nem sokkal később megejtette a maga kiállását, utána pedig Sainz olyan tempóra kapcsolt, amellyel a cseréje után a japán és Nicholas Latifi elé tért vissza – ez pedig kellett hozzá, hogy végül negyedikként fusson be, amely Sebastian Vettel (jelen állás szerinti) kizárásával dobogót jelentett számára.

Amikor a verseny után arról kérdezték Mattia Binottót, hogy aggasztja-e, hogy a versenyző az autóban ülve megkérdőjelezhette és felülírhatta a stratégák által kitervelt taktikát, a Ferrari csapatfőnöke így válaszolt:

sainz-ferrari-magyar-boksz-1



„Mindig közösen vonjuk le a következtetéseket: mi így állunk hozzá ezekhez, nyíltan kommunikálunk a rádióban, hogy biztosan helyes eredményre jussunk az adott körülmények között” – idézi Binottót a Motorsport.com. „Úgy gondolom, mindig jó taktikáink vannak, amelyek nemcsak a stratégiáinknak köszönhetők, hanem a pilóták hozzájárulásának is, elvégre ők vezetik az autót, ők vannak tisztában a pálya állapotával.”

„Szóval nem hiszem, hogy tévedés történt, a végső döntést a stratéga hozta meg. A pilóta elmondta, mik az ő megérzései, azt megvizsgáltuk a saját szimulációinkban és méréseinkben, és arra jutottunk, hogy ez a jó döntés. Szóval összességében elégedett vagyok, ahogy a kommunikáció működik közöttünk, és egyúttal azt is megmutatja, hogyan működik pontosan a csapatunk.”

Maga Sainz a tanulási folyamat részeként tekinti a hasonló eseteket: „Azon a ponton sem a csapat, sem én nem számítottunk arra, hogy ilyen gyors leszek, hogy mögé tudok vágni ennek a két pilótának. Én csak azt akartam átadni az extra körrel, hogy nagyon gyors tudok lenni. Ezzel az extra körrel pedig szerintem a helyes döntést hoztuk meg, a csapat pedig egyetértett velem. Remek tempóval előztük meg a két srácot, úgyhogy örülök, hogy folyamatosan együtt tanulunk. Ezek abból jönnek, ha minél több versenyt töltünk el a csapattal. Egyre erősebbek leszünk, és könnyebben teljesítünk magas szinten, ha jobban megismerjük egymást.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: