Az idei szezon leggyengébb versenyét futotta két hete Monacóban Lewis Hamilton, aki mindössze a hetedik helyről rajtolt, s ott is ért célba a hercegség utcáin. Ebben a halovány tempó mellett az elrontott stratégia is szerepet játszott, amelyet a brit már a nagydíj közben élesen kritizált a csapatrádióban, majd pedig a leintés után a médiának nyilatkozva is gyengének nevezte a csapat teljesítményét. Az ügy szóba jött az Azerbajdzsáni Nagydíj sajtónapján is, ahol Hamilton a Formula.hu jelenlétében finomította az álláspontját:
„Úgy vélem, hogy természetesen a pillanat hevében nem mindig a legszebb dolgokat mondjuk. Szerintem a konstruktív kritika mindig jó, de jobb, ha ezt zárt ajtók mögött mondjuk el, és így is szoktunk tenni. Úgy gondolom, nem volt egy konkrét embert, akit hibáztathattunk volna. Én is részese voltam a döntéshozatali folyamatnak, és visszatekintve és kielemezve a dolgokat, mondhattam volna néhány dolgot, amely elindította volna a dominó-effektust.”
„Szóval tudjuk, hogy jobban teljesíthettünk volna, és nem ez az egy verseny határoz meg minket. Persze mindig próbáljuk jobban csinálni a dolgokat a jövőben. Ahogy mondtam, együtt nyerünk és együtt veszítünk csapatként, így együtt nyomjuk tovább és bízunk a jobb eredményekben.”
Rátérve a hétvégi esélyekre: a hétszeres F1-es világbajnok szerint Bakuban nem várható a monacói szenvedés megismétlődése a Mercedes részéről. „Ez valamelyest más pálya, eltérő igényekkel. És persze a hőmérséklet is más ezen a hétvégén, úgyhogy szerintem másfajta kihívások várnak ránk. Nem hiszem, hogy feltétlenül ugyanúgy fogunk teljesíteni, mint azt a legutóbbi versenyen láthattuk.”
Hamiltont természetesen az azeri hétvége egyik fő történetszálának ígérkező szárnyügyről is kérdezték, hogy szerinte előnyt jelenthet-e a Red Bullnak az elhajló hátsó elem, a brit azonban diplomatikusan fogalmazott: „Nem hiszem, hogy sokat számítana, mit gondolok. Nem akarok címlapokat kreálni ezzel. Hallottam és beszéltem is róla, de a tény az, hogy átmentek vele az erre a hétvégére megadott teszteken, úgyhogy innen megyünk tovább. Természetesen előnyt jelent az egyenesben, szép időt lehet vele nyerni, de igyekszünk a lehető legjobbat nyújtani azzal, amink van, és remélhetőleg a jövő jobb lesz olyan szempontból, ahogy mérik ezeket a dolgokat.”