DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 28. csütörtök
F1

Sainz: Idő kérdése, hogy elkapjam Leclerc-t

A spanyol tisztában van vele, hogy ferraris kollégája kifejezetten időmérős menőnek számít, de az adatok alapján bizakodó azzal kapcsolatban, hogy idővel ő is hasonló egykörös tempóra lesz képes.

Carlos Sainz a többi csapatváltóhoz képest viszonylag jól kezdte meg ferraris karrierjét: Bahreinben a nyolcadik, Imolában pedig az ötödik helyen intették le, ráadásul utóbbi alkalommal közvetlenül csapattársa, Charles Leclerc mögött. A monacói kollégájának teljesítményétől ugyanakkor még rendre elmarad a spanyol, különösen a kvalifikációkon, Sainz ugyanakkor biztos benne, hogy idővel hasonlóan gyors köridőkre lesz képes, mint Leclerc:

sainz-ferrari-leclerc-1



„Tudom, hogy egy időmérős szakértő, és különösen a Ferrariban tűnik úgy, hogy kényelmesen érzi magát és pontosan tudja, mit várhat az autótól a Q2-ben és a Q3-ban, amikor remek a tapadás” – mondta a Motorsport-Total.com szaklapnak nyilatkozva. „Mestere ennek. Ugyanakkor az első két versenyen láttam, hogy egyetlen kanyarban sem voltam lassabb nála. Szóval tudom, hogy ha tökéletesen összerakom a köreimet, akkor én is odaérhetek.”

„Most azon van a fókusz, hogy tökéletesítsük ezeket a köröket, hogy lássuk, ő mit csinál és én mit tudnék jobban csinálni. Talán csak még egy kis időre és tapasztalatra van szükségem. Meglátjuk, mindenesetre bizakodó vagyok az alapján, amit az adatokban látok, és szerintem ez inkább csak idő kérdése nálam.”

Sainz imolai futama az ötödik helyezése ellenére is messze volt a tökéletestől, az esős futamon többször is megjárta a sóderágyat. A spanyol úgy érzi, egész hétvégén rosszul mérte fel a rázóköveket, és ez is csak azt mutatja, hogy még időre van szüksége a Ferrariban: „Néha meglepetés ért a sikánokban, mert más szögben támadtam meg a kerékvetőt, és egyből rossz pozícióba dobott. Nagyon hosszú egyenesek vannak utánuk, ezért ott mindig veszítettem egy-két tizedet. Alapvetően erről beszélek: ha tudod, melyik szögnél hogyan reagál az autó, és precízen eltalálod, milyen szögben támadd a rázókövet, akkor a következő egyenesben sem fogsz tizedeket bukni.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: