DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 29. vasárnap
F1

Alonso elmondta, miért olyan nehéz az F1

A spanyol pilóta jelentős tapasztalattal rendelkezik az autósport különböző kategóriáiban, így pontosan ismeri több széria sajátosságait. Az F1-et a WEC-nél és az IndyCarnál is nehezebbnek tartja.

A modern Formula-1-ben kevés olyan pilótát tudnánk felsorolni, aki Fernando Alonsónál több versenyszériában próbálta ki magát. A kétszeres Formula-1-es világbajnok karrierjében kétségkívül a száguldó cirkusznak jutott a legnagyobb szerep, ám emellett a spanyol több alkalommal elindult többek között az Indianapolis 500-on, két alkalommal nyert Le Mans-ban, és a Dakar Ralin is kipróbálta magát. Tapasztalatainak hála pontosan tudja, a különböző szériákban mire van szükség a sikerhez, és ezzel kapcsolatban elárulta: az F1-ben más nagy sorozatokhoz képest sokkal több utasítást kell követni, és jóval kisebb szerep jut az improvizációra.

alo-2021-portre1



„Számos tapasztalat van, amiből a Formula-1-en túl máshol tanulni lehet. Az F1 egy nagyon zárt környezet, kéthetente ugyanazokat a dolgokat ismételjük. Évekig változatlan lehet egy pilóta vezetési stílusa, aki csak a csapata utasításait követi. Mindent finomhangolnak az autón és a pilótán is; elmondják, mit csináljon, hol spóroljon a gumikkal és a töltéssel, hol és mennyiszer melegítse a gumikat. Minden olyan szinten irányított, hogy egy F1-es hétvégén kevés lehetőség van az improvizálásra” – idézte őt a Motorsport.

Alonso elárulta, a WEC és az IndyCar is olyan tapasztalatokkal szolgált számára, amit az F1 jellegéből adódóan soha sem tudna megadni számára. „Minden egyes körben máshol, más időben találkozom forgalommal. Minden alkalommal sokkal többet kell osztoznom a csapattársaimmal, amikor autóba ülök. A Formula-1-hez képest jóval nagyobb szerepet kap a csapatmunka, szóval vannak tanulságok, amelyek a jövőbeli kalandok során hasznosíthatók. 

„Ugyanez igaz az IndyCarra. A felkészülést és a beállításokat tekintve is sokkal mélyebbre kell menni az Indy 500 előtt, mint bármilyen F1-es eseményen. Minden autó egyforma, és bármilyen apróság hatást gyakorol a vezetési stílusra, a teljesítményre, az előzési lehetőségekre. Két, három körrel előre kell számítani bizonyos dolgokra. Számos tényező van, amit a különböző kategóriákban meg lehet tanulni, az F1-ben és más szériákban pedig hasznosítani” – tette hozzá.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: