Január elején nem kis szenzációt keltve jelentették be, hogy a MotoGP-ben korábban a Yamahát, tavaly pedig a Suzukit csúcsra vezető csapatmenedzser, Davide Brivio elhagyja a gyorsaságimotoros-vb királykategóriáját, s helyette a Formula-1-ben próbál szerencsét az Alpine versenyigazgatójaként. A szakember azóta két versenyt már eltöltött a száguldó cirkusz paddockjában, így össze is tudta vetni a két bajnokságot:
„Talán vicces lehet, de a legnagyobb különbséget a rádió jelenti” – idézi Briviót a Motorsport.com szaklap. „Folyamatosan kapcsolatban vagy a versenyzővel, a mérnöke mondja neki, hogy csináljon ezt vagy azt, várjon kicsit, bármit. A MotoGP-ben a rajt után a motoros csak saját maga van egyedül. Mi leülünk és nézzük a tv-t, mást nem tehetünk. Itt folyamatos a kapcsolat, majdnem mintha az autóban ülnénk. Sokkal inkább részesei vagyunk annak, ami a pályán történik. Nem tudjuk csak élvezni – élvezzük, de nem nézőként. Szóval a rádió a legfőbb különbség, de érdekes és nagyon izgalmas.”
Brivio azt is elárulta, hogy sokkal rövidebbnek tűnnek az F1-es futamok, mint azt kívülállóként gondolta, noha nagyjából egy órával hosszabbak a versenyek, mint amihez a MotoGP-ben hozzászokhatott: „Bahreinben tapasztaltam meg először egy versenyt, és eleinte azt gondoltam, hogy ’wow, 1 óra 40 vagy 45 perc, bármennyi is lesz, hosszú lesz’. De gyorsan eltelt, mert elfoglaltak vagyunk: hallgatjuk a rádiót, ellenőrzünk, elemzünk. Szóval nagyon érdekes tapasztalat.”
Az Alpine versenyigazgatója arról is beszélt, hogy a technológia sokkal összetettebb a Formula-1-ben, mint a MotoGP-ben: „Nem vagyok mérnök, de így is nagyra értékelem a technológiát. Nagyon érdekes a téma, és ez volt az egyik oka is annak, hogy úgy döntöttem, átjövök, mert a tv-ben vagy vendégként nem lehetett mindent megérteni. Nagyon sok a hasonlóság: a pilótáknak és a motorosoknak ugyanúgy hullámozhat a motivációjuk, lehetnek jó vagy rossz napjaik. Ilyen szempontból ugyanaz a helyzet, csak talán a technológia összetettebb: nagyobb az autó, több az alkatrész, sokkal több az információ, több mindent mérünk, ennek folyományaként pedig sok dolgot kell elemezni és ellenőrizni.”
Részben a fentiek miatt Brivio úgy véli, hogy az F1-es versenyzőknek sokkal sokrétűbb a munkája, mint a motorversenyzőké: „Azt kell mondanom, hogy a Formula-1-ben a versenyzők többet dolgoznak, több időt töltenek a csapatukkal, mert mindent nagy figyelemmel és több emberrel együtt kell kielemezni. Több mérnökkel kell együtt dolgozniuk, több megbeszélésen kell részt venniük, adatokat elemezniük, és ezeket fejben tartaniuk, amikor visszatérnek a pályára” – fogalmazott a szakember, hozzátéve, hogy az viszont közös a két szakágban, hogy komoly fizikai és mentális felkészültséget igényel.
Brivio egyébként azt is elmondta, hogy még próbálja pontosan körüljárni, milyen téren is lehet az Alpine segítségére a kétkerekűek világából átigazolva, de szerinte már önmagában az is komoly hozzáadott értéket jelenthet, hogy tulajdonképpen kívülállóként csatlakozott a Formula-1-es gárdához, így más szemszögből is ráláthat a folyamatokra.