DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Norris szándékosan nem támadta Verstappent

A McLaren britje úgy érzi, az újraindításkor a lágy gumikon esélye lett volna megelőznie a Red Bull-ost, de az a dobogójába kerülhetett volna. Az időmérős köre még mindig bosszantja.

Lando Norris volt az Emilia-Romagna-i Nagydíj egyik pozitív meglepetése: az időmérőn is csak egy pályaelhagyás miatti körtörlés következtében nem fért be az első háromba, a futamon viszont már odaért és karrierje során második alkalommal felállhatott a pódiumra. Charles Leclerc-t az újraindításnál előzte meg a mclarenes és jött fel ezzel másodiknak, s egy ideig úgy tűnt, akár a vezető Max Verstappent is támadhatja, mivel lágyabb abroncsokon volt.

Nos, Norris a minap egy Twitch-streamben nézte vissza az imolai összefoglalót, s abban elismerte, hogy valóban megtámadhatta, sőt talán meg is előzhette volna a hollandot, ez viszont jó eséllyel a dobogójába kerülhetett volna, mert azzal jobban koptatta volna az abroncsait:

norris-verstappen-dppi-imola-1



„Komoly döntést kellett itt meghoznom” – idézi Norrist a PlanetF1.com. „Lágy gumikon voltam, mert tudtam, hogy az egyetlen esélyem Leclerc megelőzésére a rajtnál lesz, méghozzá lágy abroncsokon. A közepes keverékhez képest valamelyest gyorsabbak voltak. Ezért úgy döntöttünk, a lágy gumit választjuk, és szerintem megelőzhettem volna Maxet is, főleg a második körben. Legalábbis megpróbálhattam volna, de szerintem akkor nem végeztem volna a dobogón. Kinyírtam volna vele a gumikat, és Leclerc újra elkapott volna.”

A McLaren pilótájának eszmefuttatása némileg azért érdekes annak fényében, hogy a futam után úgy fogalmazott, nem érti, Leclerc miért nem előzte meg Verstappent, amikor a holland az újraindítás előtt hibázott. Mindenesetre Norrist végül csak a hatalmas felzárkózást produkáló Lewis Hamilton kapta el, így lett harmadik a fiatal brit. Ami pedig a kvalifikációt illeti: különösen az bosszantja Norrist, hogy az utolsó szektorban komoly előnyt dobott el mercedeses honfitársához képest.

„Csalódott vagyok, sírni lenne kedvem emiatt” – mondta az időmérőről. „Ami még rosszabbá teszi a dolgokat, hogy az utolsó előtti kanyarig két tizeddel gyorsabb voltam Hamiltonnál. Két tizeddel gyorsabb a pole-pozíciósnál az utolsó előtti kanyarig! A Mercedes annyival jobb volt az utolsó két kanyarban, hogy mindet elbuktam. Két kanyar volt hátra, és pole-ban lehettem volna. Vagyis hát nem, mert elhagytam a pályát a 9-es kanyarban, de így még rosszabb. Még mindig bosszant a dolog.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: