DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Stroll: Tudtuk, hogy visszaesünk, de…

Az Aston Martin pilótája szerint a csapata számított az új aerodinamikai szabályok okozta lassulásra, ám az meglepte őket, hogy a többieket ez sokkal kevésbé érintette.

Ahogy tavaly a Racing Point, úgy idén az abból átváltozott Aston Martin autója körül alakultak ki konfliktusok az F1-es szezon elején. 2020-ban a rivális csapatok nehezményezték, hogy a rózsaszín autó túlságosan hasonlít a világbajnok Mercedesre, idén pedig maga a csapatvezetés problémázik azon, hogy a 2021-es aerodinamikai szabályok túl nagy hátrányba hozták őket. Problémájuk abból fakad, hogy a szabálymódosítások az általuk is alkalmazott „low rake” filozófiája alapján épített autókra nagyobb hatást gyakoroltak. Lance Stroll szerint a csapat tisztában volt vele, hogy tavalyhoz képest lassulni fognak, de a szezonnyitón látottak meglepték őket.

EwsGmKbWQAE74IM



„Mindig nehéz megjósolni, mennyire fog fájni. Arra számítottunk, hogy mindenkit jelentősen vissza fog vetni, de az első versenyhétvégén szembesültünk vele, hogy az ellenfeleinkhez képest minket sokkal nagyobb mértékben érintett. Vannak jellemzői a két különböző filozófiának, és úgy tűnik, a szabályváltozással mi sok leszorítóerőt veszítettünk. Ez tapadást, köridőt jelent” – idézte őt a PlanetF1.

A gárda csapatvezetője, Otmar Szafnauer néhány napja már jogi lépéseket is fontolgatott az idei szabályok ellen, miközben B tervként abban bízik, hogy az Aston szakemberei gyorsan orvosolják a problémát. „Vannak ötleteink, hogyan tudnánk javítani a csomagon. Sok benne a potenciál, és még csak a szezon elején járunk” – fogalmazott.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: