A 2021-es szabályok a köridők lassítása érdekében csökkentették az F1-es autók leszorítóerejét: a padlólemezen történt kivágás, valamint a hátsó fékcsatornákra és a diffúzorra vonatkozó szigorítások hozták meg ezt az eredményt. Charles Leclerc arra hívta fel a figyelmet, hogy a megváltozott aerodinamika nem igényel új vezetési stílust, de történt egy változás, amely miatt jobban résen kell lenni.
„A vezetési stílust illetően nem változott semmi, de van valami, ami eltérő. A kanyarok bemenetén most kicsit kevésbé szabad nyomni, mert az autó hátulját nehezebb irányítás alatt tartani a módosított padlóból kifolyólag” – mondta Leclerc az olasz Motorsport.com-nak.
Ez az eltérés még kedvezhet is Leclerc-nek, hiszen a monacói jobban kedveli, ha az autó hátsó tengelye mozgékony, ez segíti a kanyarokban való befordulásban. Tavalyi csapattársa, Sebastian Vettel ellenben szereti a fix hátsó részt – sokan ennek tulajdonították a két versenyző közti nagy különbséget 2020-ban.
„Azt hiszem, végső soron ez érzés és vezetési stílus kérdése. Én szeretem, ha a hátsó rész mozog, így fel tudom használni, hogy befordítsam az autót. Más versenyzők szenvednek ebben a tekintetben. Az SF1000 hátulja nem volt valami stabil, de ez számomra sosem jelentett problémát. Seb helyett nem tudok választ adni. Egyszerűen olyan karakterisztikáról van szó, amely kedvez az én vezetési stílusomnak” – válaszolta az újságírói felvetésre Leclerc.