Habár a teszt csak teszt, a Mercedes számára nem alakult ideálisan a gyakorlás: a csapat 303 megtett kilométere a legkevesebb az istállók közül. Különösen problémásnak tűnt a sebességváltó, amely a partnercsapat Aston Martinnál is meghibásodott. A tesztkirály Red Bull tanácsadója, Helmut Marko így látta a rivális helyzetét:
„Egyértelműen jobban szenvedtek az autó vezetésével, mint mi, Hamilton kifejezetten sokszor elhagyta a pályát. Nehezen vezethető és kiszámíthatatlan autót láttunk. Emellett a másik Mercedesnek, az Aston Martinnak hasonló problémái voltak a sebességváltóval” – mondta a Motorsport-Magazin.com-nak Marko.
Ennek ellenére úgy véli, a Bahreini Nagydíjig a Mercedes ki tudja javítani a problémák többségét: „Egy nagyon erős csapatról van szó, és 14 nap maradt még az első versenyig. Feltételezhető, hogy ezeket a problémákat többségükben megoldják” – vélekedett az osztrák.
A Mercedeshez és az Aston Martinhoz képest a szintén német erőforrással hajtott McLarennek sokkal simább teszthétvégéje volt. A csapat versenyzőjét, Lando Norrist őszintén meg is lepte, amit a címvédőktől látott.
„A Mercedes 1:30,0-s kört autózott, Lewis pedig vagy három-négyszer megforgott. Nem tűnik egyszerűnek a helyzetük. Még ha 50 kiló üzemanyagot is tankoltak fel, akkor sem tűnt olyan kényelmesnek az előszezonjuk, mint az előző pár évben. Talán az a sokkoló valóság, hogy a Mercedes nem olyan jó, mint várnánk.”
„De mégiscsak tesztről beszélünk, minden a levegőben van, senki nem tudja igazán, mit csinálnak mások, csak találgatunk. Nem én akarok lenni az az ember, aki kijelenti, hogy egy csapat jól vagy rosszul megy, hogy utána a versenyhétvégén bebizonyítsák, hogy tévedtem, én meg baromnak tűnjek” – tette hozzá Norris is, hogy óvatosan kell bánni az elhamarkodott kijelentésekkel.