Szerdán sor került Lewis Hamilton legelső tesztjére a Ferrarival: a hétszeres világbajnok a 2023-as modellt vezette Fiorano tesztpályáján. A délelőtt folyamán 30 kört tett meg, első 89 kilométerét a Scuderia versenygépével, amely alatt a Ferrari beszámolója szerint gyorskörökre, próbarajtokra és az SF-23 rendszereivel való ismerkedésre került sor, illetve az összehangolódásra az új versenymérnökkel, Riccardo Adamival.
A hivatalos kommunikációból az maradt ki, hogy Hamilton tesztje nem volt teljesen zökkenőmentes – az olasz Motorsport.com arról ír, hogy az autó pedáljaival még nem találta meg a megfelelő érzetet Hamilton.
A szerelők többféle módosítást végeztek a pedálokon, de a rövid teszt alatt nem sikerült megtalálni a tökéletes megoldást. Hamilton nem érezte megfelelően a pedálok kezelését, ennek az eredménye volt két vezetői hiba is. A brit egyszer az első kanyarban blokkolta a kerekeket, egyszer pedig a hajtűkanyarban, amikor gyorsítani próbált a tempón. Nagyon közel volt a kavicságyhoz – ha kicsúszik és a nedves sóderben ragad, kellemetlen visszhangja lett volna a hatalmas figyelemmel övezett tesztnek.
A Motorsport szerint a Ferrari kormányára való átállás ellenben tökéletesen ment Hamiltonnak, csupán néhány kisebb módosítást kért a csapattól. A Mercedesnél töltött 12 szezon során Hamilton megszokta a kormányon elhelyezett számos kapcsoló elhelyezkedését, kialakult benne egy automatizmus, ezért van szükség a módosításokra.
A Riccardo Adamival való első közös munkát szintén pozitívnak írta le a lap. A jövő héten Barcelonában sorra kerülő teszten várhatóan a pedálok problémája is megoldódik.
A szimulátorban gyomlálják ki Hamilton mercedeses berögződéseit
Az előző csapatnál töltött bő évtizedből számos automatizmus maradt meg Hamiltonban, hasonlóan a kormány kezeléséhez, vezetéstechnikai berögződések. Ezeket a szimulátorban lehet hatékonyan kitörölni: a La Gazzetta dello Sport jelentése szerint a Ferrari különböző konfigurációkkal és egyéb módosításokkal – felfüggesztés, motortérkép és aerodinamikai terhelés variálásával – igyekszik kigyomlálni a Hamiltonban levő beidegződéseket, hogy a Ferrarit vezetve ne úgy reagáljon egy hirtelen helyzetre, mint a Mercedesben tenné.
Hamilton egyelőre a tavalyi SF-24 szezon végi specifikációját próbálta ki a szimulátorban, de az új modell február 19-i bemutatásáig a 2025-ös autót is pályára viszi virtuálisan.
Ez a fajta kinullázás nem példa nélküli gyakorlat: a Red Bullnál hasonló programon esett át Daniel Ricciardo, miután négy szezont követően visszatért a csapathoz tartalékként, hogy a McLarennél benne maradt rutinok törlődjenek.