Az FIA és a Ferrari paktuma nyomán – melynek titkára talán Mika Salo nyilatkozata deríthetett fényt – jelentősen visszaesett az olaszok erőforrásait használó csapatok teljesítménye 2020-ban, így nemcsak a gyári csapaté, de a Haasé és az Alfa Romeóé is.
Az autóbemutatón, mely jó eséllyel pályázik az idei szezon legjobban megkomponált leleplezésre címre, Frederic Vasseur csapatfőnök még úgy fogalmazott, hogy a Ferrari jó esllyel megoldotta a tavalyi problémákat, a francia Auto Hebdo lapnak azonban már sokkal borúsabb nyilatkozatot adott az istálló csapatfőnöke.
„A tavalyi erőforrás egyszerűen túl gyenge volt, ez volt a visszaesésünk legfőbb oka, ezt pedig a Ferrari egy év alatt nem tudja visszahozni. A karosszéria fejlesztéseit hamarabb lehet alkalmazni a valóságban, de egy motorfejlesztési projekt sokkal időigényesebb” – mondta az Auto Hebdónak Vasseur.
Ezt követően áttért arra is az Alfa csapatfőnöke, hogy az idei autóval nem sokat fognak törődni: „Minden hét, amivel többet dolgozhatunk a 2022-es autón, óriási hatással lesz annak a teljesítményére, de ha a C41-esre pazaroljuk ezt az időt, annak nem sok látszata lesz.”
„Ugyanakkor sokat fejlődtünk az előző szezon kezdete óta, remélem, ez idén is folytatódik” – majd áttért a francia arra, hogy ez lesz Giovinazzi utolsó esélye a csapatnál a bizonyításra: „Tavaly jól teljesített, az időmérőkön még Kiminél is jobban, de most már elérkezett ahhoz a ponthoz, ahol nem a csapattársához kell mérnie magát. Innentől kezdve le kell szegnie a fejét és meghozni a saját döntéseit.”