A Honda tavaly ősszel jelentette be váratlanul, hogy a 2021-es évad végén távozik motorgyártóként a Formula-1-ből. Viszont így is jó esély van rá, hogy közvetve az erőforrásaik a száguldó cirkuszban maradnak, a Red Bull (és az Alpha Tauri) feltett szándéka ugyanis, hogy átvegyék a japánok projektjét és azzal versenyezzenek tovább 2022-től.
Helmut Marko, az energiaitalosok tanácsadója nemrég elmondta, hogy gyakorlatilag már meg is egyeztek erről a Hondával. A végleges döntéshez viszont még szükségeltetik, hogy a következő idénytől életbe lépjen a motorfejlesztések befagyasztása, máskülönben a Red Bull hátrányba kerülhetne a riválisokkal szemben.
Hétfőn került volna sor egy ezzel kapcsolatos e-voksolásra, ám a rendre jól értesült RaceFans.net úgy tudja, hogy ez végül mégsem történt meg, ehelyett csak egy február 11-i ülésen veszik elő újra a témát. Egy csapaton belül forrás megerősítette a szaklapnak, hogy míg múlt pénteken még fennállt a szándék a szavazásra, addig ez hétfőn már nem volt meg, míg Ross Brawn, az F1 sportigazgatója ugyancsak elmondta, hogy az ügy még egyeztetés alatt áll.
Korábbi sajtóinformációk szerint nincs teljes egyetértés a csapatok és a motorgyártók között a fejlesztések befagyasztásáról: állítólag a Mercedes és a Renault hajlandó lenne rábólintani, a Ferrari viszont ellenzi, hiszen ez esetben nem tudná fejleszteni az erőforrását, amely a 2019 végi szigorítások óta az egyik fő gyenge pontja a maranellóiaknak. Ironikus egyébként, hogy tavaly tavasszal, még a Honda kiszállása előtt a Red Bull is ellene volt az akkor ugyancsak felmerült javaslatnak. A másik fő akadályozó tényező a RaceFans.net szerint, hogy az érintettek szeretnék tudni, pontosan mennyi időre szólna a befagyasztás, azaz mikor és milyen formában érkeznének a 2025 körülre várt új motorok.