Kedd reggel a Haas végre bejelentette egyik 2021-es versenyzőjét, Nyikita Mazepint. A Formula-2-ben jelenleg harmadik helyen álló pilóta nem sokkal a hivatalos megerősítés után sajtótájékoztatót is tartott, amelyre a Formula.hu is meghívást kapott – ezen többek között az is kiderült, mikor tudta meg az orosz, hogy jövőre már F1-es pilóta lesz: „A szerződést csak nemrég véglegesítették, szóval azt mondanám, hogy az utóbbi néhány napban.”
Mazepin saját elmondása szerint eddig három alkalommal tesztelt a Force Indiával, egyszer pedig a Mercedesszel, jövőre viszont egy jóval kevésbé versenyképes autóval fog debütálni élesben. A versenyző szerint azonban ez nem fontos:
„Nagyon várom mindenképp, mert fellépni a Formula-1-be attól függetlenül is izgalmas, hogy milyen az autó teljesítménye. A pályafutásom jelenlegi szakaszában, fiatal versenyzőként irreleváns ilyenkor, hogy jó-e az autó vagy sem. Nyilván tudom, hogy a csapatnak nehéz éve, ugyanakkor én arra koncentrálok, hogy készen álljak az F1-re. Az autó teljesen más, mint amihez hozzászoktam, s a versenynaptár is gyakorlatilag kétszer olyan hosszú, szóval ilyen kihívások várnak rám, erre fókuszálok.”
A leendő újonc kapcsán nem lehet megkerülni a tényt, hogy milliárdos édesapja, Dmitrij Mazepin révén igen tőkeerős háttérrel rendelkezik. Amikor arról kérdezték, hogyan magyarázná el azoknak, akik őt, valamint a hasonló háttérrel bíró Lance Strollt és Nicholas Latifit látva úgy érzik, kezd a milliárdos csemeték játszóterévé válni a Formula-1, hogy ez rossz meglátás, így felelt: „Nagyon egyszerűen: három névről beszélünk, de összesen 20-an vagyunk a rajtrácson. És ez a három is rendkívül profi autóversenyző, akik jelentős eredményeket értek el a junior sorozatokban.”
Mazepin egyébként késznek érzi magát a száguldó cirkuszra: „Úgy érzem, készen állok a Formula-1-re. 21 éves vagyok, elég sok szezont teljesítettem már formulaautós bajnokságban, és úgy vélem, a gyorsabb autók jobban is passzolnak a vezetési stílusomhoz” – mondta el az orosz, aki az elvárásairól is beszélt: „Arra számítok, hogy jól fogok teljesíteni az autóban rejlő potenciálhoz és tempóhoz képest. Biztos vagyok benne, hogy én és a csapattársam közel leszünk egymáshoz a köridőket tekintve” – fogalmazott Mazepin, hozzátéve, hogy a tanulóév ellenére is lesz rajta nyomás, s a fő célja, hogy a leendő csapattársát felülmúlva. Aki egyébként a híresztelések szerint az F2 éllovasa, Mick Schumacher lesz, de hiába mutat minden jel ebbe az irányba, az orosz ezt nem volt hajlandó kommentálni.
Arról viszont beszélt, hogy mikor találkozott először személyesen a Formula-1-gyel: „Az első F1-es verseny, amire emlékszem, a 2011-es isztambuli futam volt. A lelátón voltam, és lenyűgözött, mennyire hangosak ezek az autók. Elég korán távoznom kellett, mert még fiatal voltam” – mondta el a pilóta, aki a példaképét is megnevezte: „Mindig felnéztem Michael Schumacherre, az első sisak, amit apámtól kapott, az ő bukójának egyik replikája volt. Felnéztem rá gyerekként, de amikor már komolyan érintett vagy a sportban, már nem igazán néztem fel senkire, leszámítva azokat, akik egy adott szezonban jól teljesítettek.”
De vajon milyen rajtszámmal fog versenyezni 2021-ben? „1999-ben születtem, a pályafutásom nagy részében ezért a #99-essel versenyeztem, és azzal is voltam sikeres. Ezt a számot szeretném, de tudom, hogy nem lehetséges, mert más már használja [Antonio Giovinazzi – a szerk.]. Megvizsgálom az opciókat a közeljövőben.”
Mazepint arról is kérdezték, hogy nézte-e a Netflix előző két idényről készült dokumentumfilmsorozatát, a Drive to Survive-ot, amelyben leendő csapatfőnöke, Günther Steiner volt az egyik legnagyobb sztár: „Néztem, igen, nagy rajongója vagyok a sportnak úgy is, hogy érintett vagyok benne. Bármilyen módot kihasználok arra, hogy többet tudjak az F1-ről. Úgy gondolom, Günther egy fantasztikus személyiség hihetetlen önéletrajzzal. Úgy vélem, kettőnk munkamódszere nagyon hasonló” – vélekedett Steiner kapcsán a fiatal versenyző.