Már a szabadedzéseken is látszott, hogy ez nem egy átlagos versenyhétvége lesz a Mercedesek számára. Az isztambuli pálya csúszóssága az egész mezőnyt rendkívüli kihívás elé állítja ugyan, ám az Ezüst Nyilak nem a nehézségekkel könnyebben megbirkózó csapatok közé tartoztak, az esős időmérő pedig szintén nem segítette előmenetelüket.
„Mi ebben a meglepetés? Az edzésen még 20. voltam, ahhoz képest ez előrelépés!” - viccelődött a hatodik helyen záró Hamilton a kvalifikációt követően a Sky Sportsnak adott interjúja során, utalva a szombat délelőtti szabadedzésre, ahol mért kört sem teljesített.
„Nem is igazán tudom, mit mondjak. Mindenünket beletettük, a legjobbunkat nyújtottuk, és ez volt a leggyorsabb tempó, amire képesek voltunk. Szörnyű érzés kint lenni a pályán, az egész olyan, mintha jégen vezetnénk. Valamilyen okból egyesek könnyebben működésre tudják fogni a gumikat, mint mi. Alapvetően mindannyian küszködünk, de némelyek jobban, mint mások. Mindent beleadtam, nem pördültem meg, nem követtem el hibát, úgyhogy általánosságban elégedett vagyok, mert mindent kihoztam a rendelkezésemre álló eszközökből.”
Valtteri Bottas a Mercedeshez való 2017-es megérkezése óta minden egyes nagydíjhétvégén a legjobb tíz közé kvalifikált, és ez a mostani nehéz körülmények között is sikerült neki, a 9. hely azonban az egyik leggyengébb eredménye az elmúlt négy évből. A finn is csapattársa meglátásait tudta visszhangozni.
„A hétvége eddig a gumik munkára bírásáról és felmelegítéséről szól, ma pedig az eső ezt még jobban megnehezítette. Mindent megtettünk, amit tudtunk. Amikor a Q3-ban a végén intermediate-ekre váltottunk, már csak két gyorskörre maradt időnk, és tudtuk, hogy az nem lesz elég a gumik kellő felmelegítéséhez. Mások jobb munkát végeznek ezen a területen. Talán ha az intereken kezdtünk volna, akkor odakerülhettünk volna az első sorokba, de ez egy nagy kérdőjel marad, mert láttuk, hogy más autók jobban bánnak a gumikkal” – mondta a finn, akit a két Alfa Romeo fog majd közre a vasárnapi rajtnál.