Az Imolában 17. rajthelyet megszerző Kevin Magnussennél már az időmérőn jelentkezett a sebességváltó-probléma, amely később beárnyékolta futamát. A Haas mégsem cserélte ki az alkatrészt, mivel a művelet öthelyes rajtbüntetést eredményezett volna: abban bíztak, Magnussen a felváltásoknál nehézségeket okozó gonddal együtt is boldogul a futamon.
A dán versenye azonban már az elején megpecsételődött: a 7-es kanyarban Sebastian Vettellel ütközött, ami következtében visszaesett a mezőny végére. 47 kör után a csapat engedélyével feladta futamát, és kiállt a bokszba, nem is elsősorban a váltóhiba, hanem rossz közérzet miatt. Eddigre ugyanis már erős fejfájása volt.
„A váltóprobléma visszatért a futamon, már az első körtől fogva éreztem. Lassan tudtam csak felfelé váltani, ráadásul minden egyes felváltásnál jött egy nagy lökés. Pár körig még boldogul ezzel az ember, de aztán elkezd őrülten rázkódni a feje. A végére hatalmas fejfájást kaptam, és szóltam róla a csapatnak” – magyarázta Magnussen a helyszíni riportereknek, hogyan vált egy technikai probléma fizikai fájdalommá.
„Úgy érezték, már nincs miért harcolni, ezért a bokszba hívtak. Már a rajtnál megforogtam és igazából ott volt a vége, rengeteg időt elveszítettem, mire visszaevickéltem a pályára. Pedig a tempó igazából jó volt, sokkal jobb, mint amire számítottunk, még úgy is, hogy a felváltások körönként fél másodpercet vettek el” – beszélt arról a dán, hogy egy erős eredmény is benne lehetett volna a pakliban. A szabályok értelmében egy kiesés után büntetlenül lehet váltót cserélni, így a fájdalmas problémától nem kell tartani a Török Nagydíjon.