DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Ezért dobta el Perez dobogóját a Racing Point

Utólag már könnyű okosnak lenni, ám a verseny alatt rendelkezésre álló információk alapján továbbra is helyes döntésnek találják a csapatnál, hogy kihívták kerékcserére a mexikóit az SC-fázis alatt.

Mindössze a 11. helyről indulhatott a Formula-1-es Emilia-Romagna-i Nagydíjon Sergio Perez, ám a tőle megszokott remek gumikezelésének köszönhetően el tudta nyújtani első, közepes abroncsokon futott etapját, így a kiállása után a negyedik helyen találta magát a mexikói. Max Verstappen defekt miatti kiesése után ez harmadik pozícióvá változott, viszont bejött a biztonsági autó, amelyet kihasználva a Racing Point kihívta a bokszba versenyzőjét, hogy lágy gumikat rakjanak fel az autójára. Csakhogy Daniel Ricciardo, Charles Leclerc és Alexander Albon is kint maradt a pályán, s bár utóbbit az SC-fázis után visszaelőzte, Danyiil Kvjattal szemben viszont veszített egy pozíciót, így dobogó helyett csupán hatodik lett.

perez-racingpoint-imola-boksz-1



Perez a leintés után úgy érezte, eldobták maguktól a pódiumot, amelyet végül Ricciardo szerzett meg, a Racing Point technikai igazgatója, Andrew Green azonban elmagyarázta, miért érezték helyes döntésnek a safety car alatti kerékcserét – szavait a Motorsport.com szakportál idézi:

„A verseny teljes mértékben nekünk kedvezően alakult. A biztonsági autó megjelenéséig Checo remek tempójával feljött a negyedik helyre. Megelőzte a középmezőnyt azzal, hogy tovább kint maradt a közepes gumikon, remekül vezetett, az autó roppant erős volt, elégedettek voltunk azzal, amilyen irányba haladtak a dolgok. A létező legrosszabb forgatókönyv volt, hogy bejön a safety car, mert tudtuk, hogy nehéz lenne a döntés mindenképpen. A kemény gumikon voltunk, s az autót különösképp a hosszú etapokra állítottuk be, így idegesek voltunk amiatt, hogy esetleg a kemény abroncsokon kell újraindulnunk majd a biztonsági autó mögül. Szerintem küszködtünk volna.”

„Ezért a legbiztonságosabb és úgy éreztük, egyúttal a leglogikusabb lépés az, ha friss lágyabb gumikról váltunk, így nem kellett aggódnunk emiatt. Azt gondoltuk, talán mások is meglépik ezt, de sok függött attól, ki hogyan állította be az autót a futamra. Ez is megmutatta, milyen volt a versenytempónk, mert úgy állítottuk be az autót, hogy kíméljük a gumikat, ne melegítsük túl őket. Szóval mindenképp szenvedtünk volna a biztonsági autó mögött ebben a helyzetben.”

Green szerint tovább rontotta a helyzetüket, hogy George Russell hibája miatt az előzetesen gondoltnál tovább is maradt bent a biztonsági autó, így a lágy gumik már veszítettek a hatékonyságukból: „Így az előzésre fordítható körök száma ismét jelentősen csökkent. Úgy gondolom, ez is ellenünk dolgozott. Visszanézve persze dönthettünk volna másként is. De úgy vélem, az akkori információink birtokában erre a döntésre kellett jutnunk.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: