DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
F1

Rábólintana a Red Bull kérésére a Mercedes

Toto Wolff csapatvezető belemenne a motorfejlesztések befagyasztásába, amely garantálná, hogy a Red Bull a Honda F1-es kiszállása után átvehesse a japán motorgyártó fejlesztési programját.

Néhány hete jelentette be a Honda, hogy a 2021-es szezon végén távozik a Formula-1-ből, így pillanatnyilag a Red Bullnak (és az Alpha Taurinak) nincs motorpartnere 2022-től kezdődően. A másik három gyártó közül a Mercedes határozottan kizárta annak lehetőségét, hogy erőforrást biztosítsanak számukra, a Ferrari és a Renault azonban elgondolkodna az esetleges ajánlaton – sőt, utóbbinak a szabályok értelmében kötelező is lenne ellátnia őket hajtáslánccal, ha az energiaitalosok erre kérik őket, mivel a jövő évtől a saját gyári alakulatukon kívül nem lenne más partnerük, s így a legkevesebb csapatot szolgálnák ki.

wolff-2020-dppi



A Red Bull ugyanakkor egy másik forgatókönyvön dolgozik, nevezetesen azon, hogy átvegye a Honda projektjét, s azt vinnék tovább 2022-től kezdődően. Ehhez azonban szükségük lenne arra, hogy befagyasszák a motorfejlesztéseket – amelyre szemlátomást fő riválisuk, a Mercedes is nyitott, legalábbis erről tanúskodik Toto Wolff csapatfőnök Motorsport.com-nak adott nyilatkozata:

„Úgy vélem, a Formula-1 jó helyzetben van a három motorszállítóval. Teljes mértékben megértem a Red Bull álláspontját, nem akarnak ismét ügyfélcsapattá válni. Gyári csapat szeretnének maradni, és megvan a képességük ehhez és a motor optimalizálásához, és talán van néhány dolog a Honda kapcsán, amelyek önbizalmat adnak nekik, hogy még jobb lehet az erőforrás teljesítménye. De úgy gondolom, mindent meg kell tennünk, hogy adott legyen a Red Bullnak ez a lehetőség.”

„Ez egy ésszerű javaslat, szeretném támogatni. Úgy vélem, a Red Bull egy rendkívül márka a Formula-1 számára, és mindent meg kell tennünk azért, hogy itt tartsuk a két csapatukat és segítsünk nekik abban, hogy alapvetően gyári státuszuk legyen” – tette hozzá Wolff.

Arra a felvetésre, hogy a Red Bull esetleg kiszállással is fenyegetőzhet, ha nem fogadják el a szabályváltozást (amelyről egyébként hétfőn fognak egyeztetni), így felelt a Mercedes-vezető: „A Formula-1-ben mindenki igyekszik magának kiharcolni a legjobb pénzügyi és teljesítménybeli megállapodást. Én bármelyik forgatókönyvvel együtt tudok élni: azzal is, ha ügyfélként kapnak motort, és azzal is, ha segítünk nekik, hogy átvegyék maguk a Honda fejlesztési programját.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: