DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat

Motorbefagyasztás

Binotto még nem látott ekkora fejlődést Maranellóban

A csapatfőnök 25 éve dolgozik a Ferrarinál, és meglátása szerint motorfronton még sosem javultak akkorát, mint 2021-ről idénre. Egyúttal elismerte, a megbízhatóságot feláldozták a teljesítményért cserébe – szem előtt tartva a motorbefagyasztást.

részletek

Nagy kérdőjel a Mercedes módosított motorja

Tűkön ülve várja Hywel Thomas csapata az első pályatesztet: akkor derül ki, megfelelnek-e a valóságnak számításaik. A tét jelentős, hiszen a motorteljesítményt 2026-ig befagyasztják.

részletek

Wolff: Sértő és megalázó a motorkiegyenlítés

Zárkózzon fel mindenki fejlesztés útján, ahogy tette idén a Mercedes – ezzel a jelmondattal határolódik el Toto Wolff attól, hogy a 2022-es tervezett motorbefagyasztás előtt egy szintre hozzák az erőforrásokat.

részletek

Rábólintana a Red Bull kérésére a Mercedes

Toto Wolff csapatvezető belemenne a motorfejlesztések befagyasztásába, amely garantálná, hogy a Red Bull a Honda F1-es kiszállása után átvehesse a japán motorgyártó fejlesztési programját.

részletek

„Csak a Mercedesnek tiltsák a fejlesztést”

A DTM-ből vett ötlettel állt elő Monisha Kaltenborn, a Sauber F1-es csapatfőnöke: úgy egyenlítené ki a motorok közti különbséget, hogy a Ferrarit, Renualt-t és Hondát engedné fejleszteni, a Mercedest nem.

részletek

Megkönyörülhet a Mercedes a többi gyártón

A németek kezében a döntés arról, lesz-e változás a motorszabályokban jövőre – és lehetséges, hogy a Renault sorsáról is – Toto Wolff pedig elárulta, hajlandóak kompromisszumra.

részletek

A Renault motorjának kétharmada megújult

A címre többen felkaphatták a fejüket, a szabályok ugyanis elméletileg az erőforrás 48 %-ának megváltoztatását jelentik. A hangsúly, mint a Renault is kifejtette, az „elméletileg” szón van.

részletek

A Honda nyert két extra napot a fejlesztésre

Egy jó és egy rossz hír érte a Hondát, már ami az F1-es „motorzsetonokat” illeti: a büntetlen fejlesztésre kaptak két extra napot, a homologizáció utánra viszont kevesebb marad, mint várhatták.

részletek

A Renault spórolhat zsetonjával

Így szabadon fejleszthetnének akár a Formula-1-es szezon végén is, amikor a riválisok már nem – ezzel azonban látszólag az év legnagyobb részét feláldoznák 2016-ért.

részletek

Dennis ma kér plusz fejlesztést a Hondának

A várakozások szerint ma, az F1 Stratégiai Csoportjának párizsi ülésén jelenti be Ron Dennis a Honda igényét arra, hogy az eredetileg megbeszéltnél több fejlesztési zsetont kapjanak február 28 utánra.

részletek

A Honda is fejleszthet szezon közben

Egy komplex, s első olvasatra igazságos megoldás született az elmúlt hetek nagy kérdésére: a Hondát épp olyan mértékben illeti meg a szezonközi fejlesztés, mint a három másik F1-es motorgyártót.

részletek

2014-es motorok a Spanyol Nagydíjig?

Az F1-es motorok fejlesztésének új szabályai a gyakorlatban azt jelenthetik, hogy a csapatok tavalyi erőforrásaikat fogják használni a Spanyol Nagydíjig, a továbbfejlesztett változatok pedig az európai versenyeken mutatkoznak be.

részletek