DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Grosjean nyerni akar, Magnussen szünetelhet egy évet az F1-ben

Minden jel szerint a Formula-1-en kívül keres új otthont a Haas lecserélt pilótapárosa. Grosjean esetében Formula-E-ről beszélnek, Magnussent bevallottan az IndyCar érdekli. Az F1-et viszont egyikük sem engedte el még teljesen.

Milyen kilátásai vannak a Haastól menesztett Romain Grosjeannak és Kevin Magnussennek a 2021-es szezonra? Egyelőre minden jel arra mutat, hogy jövőre a mezőny mindkét tapasztalt versenyzőt – a francia és a dán is 100 nagydíj felett jár – el fogja veszíteni. Ők maguk így beszéltek jövőjükről:

„Zajlik pár egyeztetés és van néhány opció” – mondta Romain Grosjean a csütörtöki online sajtótájékoztatón, melyen részt vett a Formula.hu. „Szeretnék versenyezni, és hiányzik a győztes érzés, azzal a gondolattal elmenni egy versenyre, hogy harcolhatok a győzelemért, a dobogóért, és ha a legjobbam nyújtom, akkor sikerült ez az eredmény. Ahelyett, hogy abban bízok, talán továbbjutok a Q1-ből és szerencsével pontot szerzek. Egy versenyzőnek hiányzik az ilyesmi, és remélhetőleg találok megfelelő opciókat.”

Ez lesz a tízszeres dobogós helyezett végső búcsúja a Formula-1-től? A francia egy családi sztorival válaszolt: „A minap beszéltem a hétéves fiammal, és azt mondtam valamire, hogy lehetetlen. Mire ő azt válaszolta, ’de apu, a lehetetlen is lehetséges’. Nagyon tetszett, hogy egy hétéves fiú így gondolkodik. Éppen ezért azt mondom: majd meglátjuk. Ami biztos, hogy a Formula-1-en kívül sok lehetőség van, számos kihívás. Természetesen semmi más nem olyan gyors, mint egy F1-es autó, de hiányzik a győzelem. Remélem, hogy hamarosan újra nyerni fogok” – utalt arra Grosjean, hogy minden bizonnyal más kategóriában látjuk.



Egy ilyen opció a Formula-E lehet: Lawrence Barretto, a Formula-1 alkalmazásában álló újságíró arról számolt be a közösségi médiában, hogy Grosjean a Mahindra FE-istálló szimulátorát próbálta ki, így az elektromos szériában valódi esélyei vannak. Ezzel szemben Kevin Magnussen inkább Amerika irányába tendálna:

„Az IndyCar mindig érdekelt, mivel apám is ott versenyzett a 90-es években, kisgyerekként sokat jártam a futamaira. Mindig úgy gondoltam, mennyire menő, és én is szívesen kipróbálnám magam valamikor. Jelen pillanatban viszont az F1-en kívül a motorsport teljes világát érintik az idei állapotok, nem könnyű jó megállapodásokat nyélbe ütni odaát. Meglátjuk, nem mondom egyáltalán, hogy nem és nem mondom, hogy lehetetlen, de úgy tűnik, nehéz lesz” – mondta Magnussen a sajtótájékoztatón.

A dán idegenkedve beszélt arról az opcióról, hogy egy szezon kimaradjon a Formula-1-ben, például úgy, hogy tesztpilótaként tölti – a végén mégis utalást tett arra, hogy ez is megtörténhet:

„Nem tudom, egyszer, 2015-ben már kihagytam egy évet és nem volt valami élvezetes, szerencsém volt, hogy akkor esélyt kaptam visszatérni. Nem ez a preferencia, versenyezni akarok, nekem is hiányzik, hogy a győzelemért harcoljak. Jelenleg nem tudom elképzelni magam egy egész évben a partvonalon. De ki tudja, mi történik a Formula-1-ben. Megtanultam az évek alatt, hogy sohasem szabad azt mondani, hogy soha, mindig nyitva kell hagyni az ajtókat. Úgy érzem, versenyzőként még mindig fejlődőben vagyok, Romaintől is nagyon sokat tanultam a csapatnál. Készülök a következő lépésemre, akkor is, ha az oldalvonal mellett találom magam. Majd meglátjuk” – mondta Magnussen.

Romain Grosjean a menesztés körülményeiről még elárulta: Steiner pénzügyi okokkal indokolta a cseréjüket. Ezzel összhangban van, hogy a csapatfőnök a korábbi sajtótájékoztatón beismerte, a szponzori háttér is fontos lesz a két új versenyző kiválasztásában. Mindkét 2020-as pilóta kiemelte: őket eddig nem a pénzük miatt alkalmazták. „Kevinhez hasonlóan voltak partnereim, akik végigkísértek pályafutásom során, de sosem voltam fizetős versenyző, és nem is akarok az lenni” – nyomatékosította Grosjean.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: