Bár sorozatban szerzett ötödik dobogós helyezésével ismét beékelődött a Mercedesek közé, az egy héttel korábbi 70. Évfordulós Nagydíjjal ellentétben Barcelonában nem volt esélye Max Verstappennek a győzelemre. Ahogy Lewis Hamilton távolodni látszott a Valtteri Bottast már a rajtnál megelőző hollandtól, a Red Bull-os a rádión többször is ingerült hangnemben kérte arra csapatát és mérnökét, Gianpiero Lambiasét, hogy cseréljenek kereket: egy ízben azt mondta, hogy magukra koncentráljanak, ne Hamiltonra, majd nem sokkal később ismét nyomatékosította, hogy „a gumiknak kib*szottul végük”.
A fenti hangnem nem is tetszett túlságosan az energiaitalosok tanácsadójának, Helmut Markónak, aki a Sky német csapatának nyilatkozott: „Ez az a heves vérmérséklet, amely olykor elragadja Maxot. Csak hülyén jön ki, ha mindezt beadják adásba. A stratégiát inkább ránk kellene hagynia. Mi jobban meg tudjuk nézni, mennyire koptak el a gumik, és láttuk, hogy olykor már a határon voltak.”
Maga Verstappen a leintés után már higgadtabban magyarázta el, milyen párbeszéd is zajlott közte és mérnöke között: „Végső soron azt nem tudjuk irányítani, hogy ők mit tesznek, csak azt, amit mi csinálunk. Éppen ezért biztosra kell mennünk, hogy mi a számunkra leggyorsabb stratégiát választjuk. Ki akartam állni a bokszba, de ők nem hívtak, pedig rettenetesen szenvedtem már a gumikkal, rengeteg időt veszítettem az utolsó két körben. A rádión is elmondtam, hogy nem érdekel, ha a Racing Pointok mögé érek vissza, hiszen könnyen megelőztem volna őket, mivel gyorsabbak vagyunk, főleg az új gumikon. Erről szólt ez a beszélgetés.”
Persze az ingerült üzenetváltás ellenére a második hellyel alapvetően elégedett volt mind Marko, mind Verstappen: elmondásuk szerint már az is nagy eredmény, hogy ismét el tudták választani egymástól a Mercedeseket. Hamiltonnal viszont csak addig tudták tartani a tempót, amíg a Spanyol Nagydíj első fázisában lassabb tempót diktált a címvédő: miután rákapcsolt, folyamatosan szakadtak le róla.