A silverstone-i futamokon küszködő Sebastian Vettel problémáit egy új SF1000-es karosszéria csatasorba állításával próbálta orvosolni a Ferrari a Spanyol Nagydíjra készülve. A német versenyző ötödikként nyitott a pénteki első szabadedzésen, délután azonban csak 12. lett Barcelonában, ami nem jelez előrelépést: Vettel nyilatkozata alapján azonban történt némi javulás.
„Kissé vegyes nap volt a mai. Úgy gondolom, általánosságban valamennyit javult az egykörös tempó. Délután azonban jobban szenvedtem a körök összefűzésével. De ennél jobb helyzetben is lehetünk, ezért meglátjuk, hol állunk majd szombaton. Kipróbáltunk pár dolgot, amelyeknek hatásuk lesz a szombati napra” – nyilatkozta a helyszíni riportereknek Vettel.
Kifejezetten az új karosszériára vonatkozó kérdésre így felelt: „Nem adott meg minden választ, amit meg akartunk kapni, de összességükben a dolgok logikusabbá váltak. A pénteki nap mindig nehéz, ha sok mindennel próbálkozunk. Majd meglátjuk, mi lesz, ha a dolgok lehiggadnak. Tekintve, hogy sikerül összeraknom a köröket, amivel délután szenvedtem, akkor rendben kell lennie az időmérőnek. Azután kulcsfontosságú lesz a verseny menedzselése is, ami nem könnyű ilyen hőmérsékletben, de ez mindenkire igaz” – mondta a négyszeres világbajnok.
Az elmúlt versenyhétvégékhez hasonlóan Charles Leclerc-é volt a gyorsabb Ferrari, negyedik és hatodik időeredményével mindkét edzésen a közelebbi üldözők közé tartozott. A monacói szerint biztató a helyzet:
„Egészen jó nap volt, jobb, mint amire számítottunk. A kvalifikációs tempó meglehetősen erős volt, ami most pozitívum. Magabiztos vagyok, hogy sikerül a maximumot kipréselni az autóból az időmérőn, és ha megfelelő lesz az egyensúly, akkor elég jó eredményt érhetünk el. A versenytempó is rendben volt. A téli tesztelésről sok adattal rendelkezünk, de nehéz összevetni a ma gyűjtöttekkel a különböző körülmények miatt. A pályán ki lehet bírni a levegőmozgás miatt, de a bokszban rémálom, mintha szaunában lennék!” – beszélt Leclerc az augusztusi spanyolországi hőségről is.