DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

Miért dolgozhatott a leállás alatt a Honda?

Az FIA szerint még mindig jobb volt így, mintha később megint be kellett volna zárni a komplett európai "csomagot" amiatt, mert Japánban teljesen másképp alakult a koronavírus, mint Európában.

A Formula-1-es motorgyártók közül egyedül a Honda dolgozott a kényszerünet alatt, így pedig sokak szerint jogosulatlan előnyre tett szert a többiekkel szemben, akiknél az európai szabályok miatt muszáj volt hónapokra bezárni a gyárakat. Mindezt Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke is szóvá tette, Nikolas Tombazis, az FIA illetékese viszont elmagyarázta, hogy pontosan mi is történt.

"A Honda leállása egy kicsit másképp zajlott, mint a többi gyártóé - nem a hosszát, inkább az időpontját tekintve" - idézi Tombazis szavait az Autosport. Hozzátette: ők azért határoztak meg április elején mindenki számára egyforma kötelező leállást, hogy ne kerüljön hátrányba mondjuk a Ferrari a korábban romló olasz helyzet miatt, vagy hogy ne legyenek eltérések a brit és az olasz megkötések miatt.

honda



Japánban viszont egész másképp alakult a vírus helyzete Európához képest és Tombazis szerint április elején még nem tudhatták, hogy ott milyen megszorítások lesznek érvényben még nyáron - emiatt a Hondának engedték, hogy kicsit dolgozzon akkor, amikor a helyi szabályok azt megengedték. A szakember elmondta, hogy Európában tavasszal volt bezárkózás és ha esetleg Japánban júliusra állították volna meg az életet, nehezen mondhatták volna a többieknek, hogy bocsi, ti most is be lesztek zárva, mert a Honda nem dolgozhat - így viszont a Honda került előnybe a többiekkel szemben, ami szintén nem a legszerencsésebb megoldás.

"Nem tökéletes a megoldás, mert nem lehet olyan szabályt hozni, ami mindenkit egyformán érint akkor, amikor a csapatok különböző körülmények között vannak, de ez volt a legjobb, amit tehettünk."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: