A szabályok értelmében a csapatoknak az időmérő edzés lezárulta után legkésőbb 3 és fél órával be kell fejezniük a munkálatokat a versenyautókon, amelyekhez csak a futam napján, 5 órával és 10 perccel a felvezető kör kezdete előtt férnek hozzá. A második spielbergi futam esetén a Haas munkatársainak szombaton este 20:16-kor be kellett volna fejezniük a munkát Grosjean autóján, ám 23:20-ig folyamatosan dolgoztak a VF-20-as hibrid rendszerének szivárgásán, ráadásul a „túlóra” idején az FIA technikai ellenőrei sem voltak jelen a garázsban.
A Haas három ponton is megszegte a Sportszabályzatot, amely akár Grosjean kizárásával is végződhetett volna, ám a sportfelügyelői testület enyhítő körülményként fogadta el, hogy a parc fermé szabály áthágása nélkül a csapat nem tudta volna hadrendbe állítani a versenyautót a futamra. Az ítélet így végül bokszutcai rajt lett az időmérőn értékelhető eredményt egyébként sem produkáló francia pilóta számára, ugyanakkor a sportfelügyelői jegyzőkönyv rámutatott: az enyhébb ítélet nem jelenti azt, hogy a jövőben hasonló szabályszegés esetén mindig számítani lehet az enyhébb szankcióra.
Mivel a koronavírus-pandémia miatt az idei versenyekre a csapatok erősen csökkentett létszámmal utaznak, ráadásul a formula.hu információi szerint az istállók közül a Haas egyedüliként még a 80 fős keretet sem töltötte fel, joggal merül fel a gyanú: vajon most először adódott olyan helyzet, amikor a létszámlimit okozott bonyodalmakat egy csapatnál?
„Nem, ennek az ügynek nincs semmilyen köze ahhoz, hogy csökkentett létszámmal dolgozunk a versenyeken” – válaszolta a formula.hu felvetésére Günther Steiner csapatfőnök a Haas online sajtóértekezletén, röviddel a Stájer Nagydíj leintése után.
A Grosjean autóján végrehajtott beavatkozással, valamint az ezért kapott büntetéssel kapcsolatban a szakvezető kifejtette: „Nagyon komplikált helyzet volt. A garázsban, az autókon elvégzendő munkamennyiség pontosan ugyanannyi, mint tavaly volt, ráadásul mi most borzalmasan balszerencsések is voltunk. A motor teljes kábelezését ki kellett szedni, majd újat beszerelni. Úgy döntöttünk, hogy inkább nem vállaljuk azt a kockázatot, hogy nem tudunk időben végezni a javítással, ezért meghoztuk azt a tudatos döntést, megcsináljuk és utána a bokszutcából rajtolunk. Akár úgy is tűnhet, hogy mi valami drámai, illegális dolgot műveltünk, de jóelőre alaposan átbeszéltük az FIA-val a helyzetet és tudtuk, hogy a szabálykönyvben ez nem igazán van pontosítva, csak az a büntetés van leírva, hogy mi történik akkor, ha a karosszériát kell cserélni. Tudtuk, hogy a művelet sokáig fog tartani, tisztában voltunk azzal, hogy mibe vágunk bele, de mást lehetőségünk nem volt.”
Akárcsak a többi, Ferrari-erőforrást használó csapatnak, a Haasnak is nehézkezesen indult a 2020-as idény. A nyitófordulóban Grosjean és Kevin Magnussen is kiesett, az ugyanott, egy héttel később tartott második versenyen azonban mindkét pilóta eljutott a kockás zászlóig. Ugyan a 12-13. helyekkel messze nem elégedettek, azonban Steiner szerint már az is komoly okot ad az optimizmusra, hogy ezúttal mindkét autó teljesíteni tudta a távot.
„Nagyon érdekes lesz megfigyelni a Hungaroringen, hogy mire képes az autónk egy olyan pályán, ahol nincsenek hosszú egyenesen, szóval egy kevésbé erő-érzékeny helyszínen. Fogalmunk sincs, hogy mire számíthatunk, csak reménykedünk abban, hogy versenyképesebbek lehetünk, mint eddig. A mostani hétvége alapján talán egy picit magabiztosabban megyünk hozzátok, személy szerint pedig jómagam már nagyon várom, hogy Magyarországon legyünk” – mondta a formula.hu-nak a szakvezető-legenda.