DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Brawn: Ha nincs időmérőfutam, majd lesz más

Bár a Mercedes ellenszavazata miatt nem valósulhatott meg a formabontó terv, miszerint idén néhány versenyhétvégét egyedi lebonyolítással rendeztek volna, Ross Brawn szerint a két "egyforma" speilbergi futam is izgalmas lesz.

Már a tavalyi év során is beszéltek arról a Formula-1-ben, hogy idén néhány futamon kipróbálják, majd tavasszal a járvány nyomán ismét felmerült az ötlet, hogy valamilyen erőviszony szerinti fordított sorrendben rajtoltassanak el egy kvalifikációs versenyt, aminek eredménye aztán megadja a vasárnapi nagydíj rajtfelállását. A hírek szerint legutóbb már csak az utóbbi évek legerősebb csapata, a Mercedes ellenezte az újítás bevezetését, viszont ez is éppen elég volt a törekvés meghiúsításához, hiszen ilyen szűkös határidőnél már minden istálló beleegyezésére szükség volt.

grid



Az F1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn azonban nem neheztel emiatt a Mercedesre, még ha ez azzal is jár, hogy a szezon első két futamát, az Osztrák és a Stájerországi Nagydíjat pontosan ugyanolyan sportszabályok mellett rendezik a Red Bull Ringen. Később, Silverstone-ban eltérő gumiszettekkel próbálnak majd operálni a második futamra, noha Brawn elismerte a #thinkingforward interjúsorozat vendégeként nyilatkozva, hogy ennél nagyobb hatású változtatásokkal szerették volna megkülönböztetni az azonos helyszínen zajló nagydíjakat. 

"Előálltunk az időmérőfutam ötletével, aminek rajtrácsa a fordított bajnoki sorrend szerint állt volna fel, és aztán innen jutottunk volna el a főeseményig, ami a vasárnapi verseny. Már tavaly is tárgyaltunk róla, és elég nagy támogatást kapott, de nem egyöntetűt. Idén pedig ugyanez történt - van néhány csapat, akik úgy érzik, hogy nem kellene ezt csinálnunk" - utalt Brawn a Mercedesre.

"Mi csak azok az esetek miatt aggódtunk, amikor ugyanazon a pályán két versenyt is rendezünk, amire az idei helyzet miatt szükségünk lesz. Két versenyünk lesz Ausztriában, Silverstone-ban, és talán még további egy-két pályán. Ezekre a második versenyekre pedig szerettünk volna kipróbálni egy új lebonyolítási formátumot."

"Van még egy-két tényező, amiket megváltoztathatunk a második versenyekre, például a gumikínálatot, de ezek apróságok a fordított rajtrácsos ötlethez képest. Néhány pálya a szezon későbbi részében képes lehet két különböző vonalvezetést felkínálni, amivel már tényleg jól meg lehetne különböztetni a két versenyt. De azt gyanítom, hogy az ausztiai forduló így is nagyon izgalmas lesz, anélkül, hogy bármit is csinálnánk velük - pusztán a szezonkezdet hangulata és a pálya természete miatt. Az év későbbi szakaszában viszont mindenképpen valamilyen változatosságra törekszünk."

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: