DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Monza, Mugello és Imola jöhet egymás után a naptárban

Újabb érdekes törekvés bukkant felszínre a 2020-as Formula-1-es naptár alakítása kapcsán: Olaszországban akár három futamot is rendezhetnek ősszel, és egészen üdítően hat, hogy ez három különböző pályán történhet!

A világjárvány kiszámíthatatlansága és az új versenyrendezési tárgyalások miatt továbbra is csak a 2020-as versenynaptár első fele ismeretes az idei F1-es szezonból, így egyelőre csak a szeptember 6-i Olasz Nagydíjig látunk előre. Valószínűleg azonban az európai futamok sora nem ér még véget ekkor, hiszen további helyszínek érkezése is szóba került a kontinensen, néhány olyané is, amelyek eredetilg nem szerepeltek volna a naptárban, a megváltozott helyzetben azonban a könnyű megközelíthetőség miatt vonzó opcióvá váltak. Egy ilyen az F1-es nagydíjat még sohasem rendező Mugello, amelynek beszállása a legvalószínűbbnek tűnik, hiszen még a MotoGP-futamát is lemondta ennek érdekében.

00002085_483



Egy harmadik olaszországi pálya, amelyik rendelkezik az FIA 1-es fokozatú besorolásával, ami az F1-es nagydíj megrendezéséhez szükséges, Imola – az 1980 és 2006 között már a világbajnokság naptárában szereplő, népszerű helyszín már tavasszal, amikor még a koronavírus-járvány egyik gócpontjában tengődött, ügyködni kezdett azon, hogy valamilyen úton-módon idén visszatérhessen a naptárba, most pedig a korlátozások enyhítése és az kedvező logisztikai pozíciója révén újra feléledtek az imolai remények egy F1-es futam megrendezésére. Ezt állítja legalábbis a pálya elnöke, Uberto Selvatico Estense, aki szerint reális opcióvá vált, hogy Monza, Mugello és Imola egymást kövesse az idei versenynaptárban, ezzel Olaszország mindössze a második olyan állam legyen az F1 történetében, amelynek területén egy szezonon belül három futamot is rendeztek – ez eddig csak 1982-ben az Egyesült Államokkal történt meg.

„Az imolai pálya már kivette a részét az F1 történelmi eseményeiből, erről nem feledkezhetünk meg, és büszkék is vagyunk rá” – idézi a pálya elnökét a Motorsport. „Most pedig, a helyi gazdaság helyzetét figyelembe véve ebben a komoly válsághelyzetben, a célunk az, hogy ebben az évben visszahozzuk a pályára a királykategóriát. A rajongók számára is az lenne a legkézenfekvőbb, ha egy olyan pálya kerülne be a naptárba, amelynek jól cseng a neve a médiában, Imola pedig pontosan ilyen. És talán Monzával és Mugellóval közösen összehozhatnánk egy legendás nemzeti triplát. Már április óta dolgozunk ezen a terven a helyi, a regionális szervekkel és az F1-gyel. Reméljük, hogy a nemzeti szövetség is támogatni fogja a jelentkezésünket.”

Az egymást követő három különböző olasz pálya kétségtelenül vonzóan hangozna, egyelőre azonban továbbra is csak az első nyolc futam ismert a 2020-as naptárból, és nagy valószínűség szerint úgy fog elindulni a szezon a következő hétvégén Spielbergben, hogy a csapatok nem tudják, meddig fog tartani, milyen utazási költségekkel számoljanak, hogyan ütemezzék a fejlesztéseket – ez pedig példátlan szituáció a Formula-1 történetében.

Imolában egyébként e hét szerdán éppen F1-es autók köröztek, hiszen az Alpha Tauri ezen a faenzai bázishoz közeli helyszínen végezte el az autó bejáratását, valamint Pierre Gasly és Danyiil Kvjat rozsdáinak lekaparását. Az orosz pilóta a teszt végén már meg is fogalmazta azon vágyát, miszerint ő is szeretné a pályát a versenynaptár részeként látni. „Az egyik első formulaautós tesztemet teljesítettem itt még 2010-ben, így már régóta ismerem a pályát. Nagyszerű érzés vezetni rajta, köszönhetően a gyors kanyarjainak. Én azon az állásponton vagyok, hogy mindenképpen be kellene tenni az F1-es naptárba” – fogalmazott az orosz.

Eközben, hogy legyen még egy csavar a történetben, a német Auto Motor und Sport tudomása szerint az FIA nem számol Imolával, a pályát ugyanis a bokszutca kialakítása miatt nem tartja alkalmasnak arra, hogy átalakítás nélkül F1-es versenyt rendezzen.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: