DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 18. szerda
F1

Keményen kritizálta az F1 vezetését a Pirelli exfőnöke

Paul Hembery kétségbeesettnek és megfontolatlannak nevezte Chase Carey-ék azon tervét, hogy július elején nekivágnának a 2020-as idénynek: szerinte is inkább le kellene fújni a szezont.

Chase Carey hétfőn közleményben ismertette a Formula-1 terveit a 2020-as versenynaptárral kapcsolatban: jelen állás szerint július elején az Osztrák Nagydíjjal startolhatna a szezon, amely során összesen 15-18 futamot rendezhetnének. Paul Hembery, a Pirelli korábbi vezetője azonban nagyon kemény kritikát fogalmazott meg az F1 vezetőségének terveivel kapcsolatban:

hembery-dppi



„Az F1 legjobb esetben is kétségbeesettnek és megfontolatlannak tűnik, de rosszabb, ha esetleg félrevezetnek, és ez a közlemény csak a részvényeseknek szólt” – idézi szavait az F1i.com szaklap. „Miközben a világ vesztegzár alatt van, és senki nem tudja megjósolni a következő hónapokat, az F1 bejelenti, hogy megpróbálja júliusban elkezdeni a szezont. Miközben óriási anyagi kihívás előtt áll a sport, és a csapatok, a promóterek és a jogtulajdonosok fennmaradása is nagy kérdés, ma semmilyen más bejelentésnek nem volt itt az ideje, mint az F1-es idény törlésének.”

„Az F1 egy multinacionális, multikulturális sport, amely még csökkentett formában is több ezer embert utaztat a világ körül. Egyértelmű, hogy az összes kormány lazító intézkedései egy megfelelő vakcinától fognak függeni. Nagyon messze vagyunk még attól, hogy az általánosan elérhető legyen. Lehet, hogy az F1 tudja is, hogy nincs remény arra, hogy ez a naptár meg is valósuljon.”

„Erős és tiszta vezetésre lesz szükség ahhoz, hogy kezeljék ezt a helyzetet, kreatív megoldásokra és a sport radikális újragondolására olyan naptárral, amely összhangban van az utazási korlátozásokkal és megteremtve az anyagi hátteret ahhoz, hogy az F1 életben maradjon. Mivel a 2021-es kereskedelmi szerződések még nincsenek aláírva, a sportnak nincsenek résztvevői a következő szezonra, és elég komoly kockázata van annak, hogy az autógyárak befejezik a szereplésüket. Ezzel a példátlan helyzettel az autógyártók számára az F1 nem tartozik a fő prioritások közé. A Renault például állami támogatást kér a krízis kezelésére. Ez a helyzet rosszabbodni fog, mielőtt javulni kezdene – összességében a világra nézve is, de az olyan sportokban is, mint az F1” – fogalmazott Hembery, hozzátéve: a mostani krízis ugyanakkor jó lehetőséget kínálhat bizonyos változtatások végrehajtására a sportban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: