DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Senkinek nincs beleszólása az új naptárba

Az FIA és a Formula-1 csupán a pályákkal kell hogy egyeztessen az átdolgozott 2020-as versenynaptárról, a csapatok maguk egyeztek bele, hogy nem fognak szót emelni miatta – ezzel is gyorsítva a folyamatot ebben a rendkívüli helyzetben.

Hagyományos esetben egy új versenynaptár kialakításakor a Formula-1 vezetői a csapatokkal is megtárgyalják a helyszínek sorrendjét, hogy mindannyiuk számára világosak legyenek a várható logisztikai kihívások, idén azonban Chase Carey-ék szabadkezet kapnak a rendhagyó menetrend összeállításában. Az eredeti idei naptár első hét fordulója már biztosan nem fog megtörténni a tervezett időpontban, a monacói és valószínűleg az ausztrál futamot pedig már nem is tartják meg, viszont a levegőben lógókból minél többet igyekszik majd újraütemezni az F1, így sűrű nyári és őszi menetrendre számíthatunk, ha egyszer lehetővé teszi a versenyzést a koronavírus-járvány.

00119007_965



A jövőbeli tervekről és további halasztásokról csütörtökön tárgyaltak a sorozat vezetői a csapatokkal, amit követően Carey nyilvános levélben foglalta össze a tapasztalatokat.

„A találkozón teljes támogatást kapott az a terv, hogy minél többet megpróbáljunk új időpontban megrendezni az elhalasztott versenyekből, és minél hamarabb, amint ez biztonsággal megtehető. A Formula-1 és az FIA mostantól azon dolgozik, hogy véglegesítse az átdolgozott 2020-as versenynaptárat, és noha konzultálni fog a csapatokkal, de a találkozón arról is megállapodás született, hogy az új naptárhoz nem lesz szükség a csapatok jóváhagyására” – közölte a Formula-1 vezérigazgatója.

Carey szót ejtett a fejlesztések jövő évre történő részleges befagyasztásáról és az új szabályok elhalasztásáról is, amelyekre a jelenleg sérülékeny világgazdasági helyzet miatt van szükség. A csapatok jövőre is az idei karosszériát fogják használni, és egyéb elemek fejlesztését is befagyasztják. Ennek értelmében a jövő évre tervezett szabályváltozások bevezetése is 2022-re csúszik, a korábban megállapított költséglimit azonban életbe lép már 2021-ben. Kulcsfontosságú lépések ezek az F1-es csapatok fenntarthatósága szempontjából, hiszen az új szabályokra való felkészülést is jelentősen megakasztotta a jelenlegi világválság, az istállóknak jelentős bevételkiesés mellett kellene bizonytalan ütemterv szerint fejleszteniük.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: