Pedro de la Rosa és Fernando Alonso ugyan egészen más karriert futott be a Formula-1-ben, mégis több helyen összekapcsolódik a pályafutásuk. 2007-ben a McLarennél, néhány évvel később pedig a Ferrarinál dolgoztak együtt. A kétszeres világbajnok spanyol állandó, az idősebb honfitárs pedig tesztpilótaként.
A „Spygate” botrányban Pedro de la Rosa szerint teljesen jogtalanul vádolták Fernando Alonsót azzal, hogy az ő segítségével sikerült a wokingi istállónak óriási mennyiségű, egyébként titkos adatot megszereznie az akkor még fő rivális Ferraritól. Bár a pilóta bűnösségét sosem sikerült bizonyítani, a csapatot kizárták a 2007-es konstruktőri bajnokságból, valamint százmillió dolláros büntetést is kénytelen volt befizetni.
Sokan úgy gondolják, Alonso a fő okozója a McLarent ért kárnak, Pedro de la Rosa azonban a Beyond the Grid című podcastben ezt egyértelműen cáfolta. „A helyzet leginkább egy csapaton belüli váláshoz hasonlított. Előtte sem volt már jó a viszony, de ez feltette a pontot az i-re, teljes szakadás történt a McLaren kötelékén belül.”
„Az a tény, hogy az FIA tudott erről az egészről, rögtön megfogalmazta bennem a legfőbb kérdést, hogy ki adott ki erről információt az FIA-nak. Mindenki Fernandóra mutogatott, de valójában senki nem tudott semmit. Az FIA azzal is tisztában volt, hogy az információ a Ferraritól is érkezhetett, tényleg bárkitől, rengetegen tudhatták például a Scuderia autóinak súlyelosztását, meg hasonlókat.”
„Abszolút sportszerűtlen volt Fernandót olyasvalamivel megvádolni, amit szerintem meg sem tett. Ez volt a szakítás egyértelmű oka, mivel innentől úgy tekintettek rá, mint aki megkárosította a McLarent. Még mindig előfordul olyan, hogy éjszakánként felriadok, mert most sem értem, miért is büntettek minket akkor 100 millióra.”
„Semmilyen lopásról nem volt szó, olyan információkhoz jutottunk a Ferrariról, amit a szakemberek, mérnökök akár egy kávéautomatánál is megosztanak egymással egy-egy beszélgetés során. De változtattunk egyáltalán bármit is ennek hatására a fejlesztési és tesztelési programunkon? Abszolút semmit, fel sem használtuk a szerzett információkat” – mutatott rá Pedro de la Rosa.
A botrány 2007-ben tört ki, de most, közel tizenhárom évvel később sem tudhatjuk pontosan mi és hogyan történt akkor a McLaren és a Ferrari között.