A Red Bull a teszteket követően fogott gyanút, hogy a Mercedes egyik eleme szabálytalan, számolt be a német Auto Motor und Sport: a hátsó fékcsatornáról volt szó, amely a rivális istálló szerint nem felelt meg a technikai szabályzat 11.5-ös cikkelyének. Az előírás az említett alkatrész méreteire és elhelyezkedésére vonatkozik.
A The-Race.com szerint arról a háromszög alakú beömlőről van szó (megfigyelhető ezen a képen), amely a Mercedesen a normál fékbeömlő felett található, a kerekek belső oldala mellett. Ez a háromszög alakú nyílás már a tavalyi W10-en is szerepelt, a Ferrari pedig akkor a Nemzetközi Automobil Szövetséghez fordult, kérve a szabályosság tisztázását. 2019-ben az FIA legálisnak minősítette a kérdéses pontot.
Ennek ellenére a Red Bull most ismét az FIA-t kérte a szabályok egyértelműsítése végett. A szövetség válaszként technikai direktívát adott ki, értelmezve az említett 11.5-ös cikkelyt. Az AMuS szerint ennek értelmében a Mercedes fékbeömlője szabálytalan, a csapatnak módosítania kell a melbourne-i futam előtt. A német lap azt írja, a direktíva alapján más csapatok is szabálytalannak minősülnek, és a tavalyi Mercedest lekopírozó Racing Point is közöttük lehet.
A hírek alapján a Red Bull felvette a kesztyűt a Mercedesszel, és az első teszten nagy vihart kavart innováció, a DAS ellen is kész fellépni. Az F1-Insider.com-nak Helmut Marko tanácsadó a következőt nyilatkozta: „Számunkra a rendszerük nem felel meg a szabályoknak, ezért óvást fogunk benyújtani, ha a Mercedes használja azt Melbourne-ben.”
De óvhat Ausztráliában a Renault és a McLaren is, akik középmezőnybeli riválisukra, a Racing Pointra néznek ferde szemmel a Mercedes bevallott másolása miatt.