DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Az Alpha Tauri olaszokat tiltott ki, a Williams az anyagi terhekről beszél

A koronavírus átszervezésre kényszeríti a csapatokat: új útvonalakon kell eljutniuk az első nagydíjakra, és kérdéses, kit fognak beengedni a rendező országok. A Ferrari mérnököket hagyott otthon, a Red Bullnál a japán munkatársak miatt nyugtalanak.

Utolérte a Formula-1-et a világszerte terjedő koronavírus, a napokban még az a hír is felmerült, hogy akár az első három nagydíjat lefújhatják. A sportág elnök-vezérigazgatója, Chase Carey sietve leszögezte, az ausztrál, bahreini és vietnámi versenyek terv szerint meg lesznek tartja. De ha nem is marad el a futamok közül, a járványhelyzet akkor is megnehezíti a Formula-1-es csapatok életét, és arra kényszeríti őket, hogy folyamatosan felülírják terveiket.

Két istálló, a Ferrari és az Alpha Tauri székhelye Észak-Olaszországban található, a vírus egyik gócpontjában. Mindkét csapat szigorításokat vezetett be a látogatást illetően, a Ferrari pedig számos mérnöke nélkül utazott Barcelonába, akiket elővigyázatosságból hagytak otthon.

 



„A koronavírus nagyon komoly történet az Alpha Tauri számára” – mondta Franz Tost csapatfőnök a Reutersnek. A csapat korlátozta a belépést faenzai gyárába. „Drámai mértékben lecsökkentettük az utazásokat. Azoknak, akik Olaszország vörös zónájába valók, otthon kell maradniuk. Nem akarjuk, hogy a gyárba jöjjenek. Beszállítók sem léphetnek be az üzembe” – mondta Tost, hozzátéve, hogy a tesztre meghívott olasz vendégeket is visszamondtak.

Olaszországhoz hasonlóan fenyegetett terület Japán. A Red Bull fő aggályát az okozza, hogy nem korlátozzák-e a Honda-mérnökök belépését a nagydíjrendező országokba: „Hazamehetnek Japánba? Beengedik őket egyáltalán Ausztráliába jelen pillanatban?” – fogalmazott Christian Horner, az istálló vezetője.

Vasárnaptól zajlik a Formula-2 és Formula-3 tesztelése Bahreinben, a Motorsportweek szerint pedig a személyzetből egyesek az utazásra vonatkozó szigorítások miatt nem jutottak be az országba. Szabályozták az Ausztrália és Kelet-Ázsia közötti légi közlekedést is, ami az F1-es csapatokat jelentős – és költséges – újraszervezésre kényszeríti.

„A csapatunk nagy része Szingapúron keresztül érkezett volna Melbourne-be. Az átirányítás költsége számottevő” – mondta Claire Williams. „A helyzet szinte óráról órára változik, ennek megfelelően reagálunk, hogy védelmezzük munkatársainkat. Még sok kérdés vár megtárgyalásra és megválaszolásra.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: