Hetek óta arról szólnak a hírek, hogy a Ferrari motorereje annyira gyanúsan jobb a riválisoknál, hogy a Mercedes és a Red Bull is megkérdőjelezte az olaszok megoldásának szabályosságát. A bikák a tettek mezejére is léptek, hivatalos vizsgálati kérelemmel fordultak az FIA-hoz az ügy tisztázása érdekében.
Lewis Hamilton Brazíliában arra panaszkodott egész hétvégén, hogy a Ferrari és a Red Bull-Honda is egyértelműen gyorsabb az egyenesben. Mivel az erőforrás önmagában nem gyengébb, ennek egyetlen oka lehetett, hogy a két gyári Mercedesnél annyira a kanyarsebességre és a minél jobb leszorítóerőre mentek rá, hogy inkább áldoztak a végsebesség oltárán.
Ez annyira látványosra sikeredett, hogy Valtteri Bottas és Lewis Hamilton a lista legalján helyezkednek el az utolsó három hely valamelyikén. Úgy tűnik, ez volt az egyik oka annak, hogy a hatszoros világbajnok a látványos befutónál képtelen volt legyorsulni Pierre Gasly Toro Rossóját. A másik pedig a Honda egyértelmű fejlődése, amit már másfél éve figyelemmel kísérhetünk. Abban ugyanis biztosak lehetünk, ha ez a gyorsulási verseny két-három évvel ezelőtt történt volna, akkor beállítások ide vagy oda, Hamilton simán Gasly elé került volna.
A végsebességi lista első három helyén három különböző gyártó erőforrásaival találkozhatunk, az első nyolc helyezett nagyjából egy kilométer/órás különbséggel áll, valóban igazuk lehet azoknak, akik azt állítják, a négy gyártó motorereje már közel azonos. Bár ismét a Ferrari végzett az élen, most már nem látjuk azt a komoly fölényt, mint az év nagy részében.
A Red Bull-Honda erejét mi sem bizonyítja jobban, hogy az egyenesekben és a kanyarokban is feltűnően jól ment Max Verstappen, egyértelműen a leggyorsabb autóval rendelkezett az időmérőn és a versenyen is. Kétszer is megelőzte Lewis Hamiltont, amikor szükség volt rá, ezzel Ayrton Senna emlékezetes, 1991-es győzelme óta először diadalmaskodott a Honda Brazíliában.