A csütörtöki nap legnagyobb híre az volt, hogy végre-valahára végleges formát öltött a 2021-től érvényes szabályrendszer, amelynek köszönhetően egyrészt jelentősen átalakulnak az autók, valamint többek között életbe lép egy költségvetési plafon is.
Az F1-be igyekvő újoncok szempontjából is jelentősen megváltozik az eddigi felállás. Az eddig érvényes szabályozás, illetve még inkább szokás alapján a csapatok beültethetnek a versenyzőiken kívül mást (általában nyilván a tesztpilótát) az autóba, amelyre szinte mindig a pénteki első szabadesdzéseken került sor. Tavaly így jutott értékes autóban töltött időhöz például Lando Norris, Antonio Giovinazzi vagy éppen George Russell is, idén viszont eddig csak két csapat használta ki ezt a lehetőséget, a Williams Nicholas Latifivel, illetve a Toro Rosso Naoki Yamamotóval, de ők is csak Japánban.
Az illetékesek célja mostantól az, hogy értékesebbé tegyék a szabadedzéseket az újoncok számára, így aki teljesít minimum 100 kilométert egy adott gyakorláson, az egy szuperlicensz-ponttal gazdagodik. Ebből maximum 10 szerezhető három szezon alatt. Ahhoz, hogy ezt az egészet előmozdítsák, a szabályalkotók kötelezővé teszik a csapatoknak 2021-től, hogy évente minimum két alkalommal újoncot ültessenek autóikba péntekenként, ebbe a kategóriába pedig továbbra is az esik, aki nem teljesített kettőnél több F1-es versenyt addigi karrierje során.
A versenyzők részéről ahhoz, hogy pénteki szabadedzésen szereplhessenek, az kell, hogy rendelkezzenek minimum egy "csak péntek"-verziójú szuperlicensszel, amelyet hat F2-es verseny teljesítésével vagy 25 pont megszerzésével kaphatnak meg.