A Renault lágy gumis etapjait időzítette rosszul. Mivel a 60 perces harmadik szabadedzés elmarad, az első két gyakorlás megszokott menetrendjét megvariálták a csapatok. A franciák az FP2 végén küldték ki időmérős szimulációra a két pilótát, amikor a többség már hosszú etapokat teljesített, a forgalomban pedig gyenge köridők születtek.
„Az etapjaink sorrendjét illetően borult a szokásos sorrend” – nyilatkozta pénteken Nico Hülkenberg a Motorsport.com-nak. „A végén akartunk alacsony üzemanyagszinten a köridőre összpontosítani, amikor a pálya már fel van gumizva és a legjobb állapotú. De mivel a többiek magas üzemanyagszinten voltak, mi nem tudtuk teljesíteni a köröket, mert állandóan utolértünk másokat a forgalomban.”
„Utólagos bölcsességgel könnyű erre azt mondani, hogy elrontottuk. Az igaz, hogy nem működött az elképzelés. Ha nem lesz időmérő, akkor bajban vagyunk. A szokatlan edzés az oka, hogy borult a sorrend, futásterv és menetrend. Nem a valós képet mutatja, ugyanakkor kihívás volt a nap az egyensúlyt és harmóniát illetően. Nem olyan rossz a helyzet, mint a 17-18. hely, ez a körülmények miatt alakult így, a top 10-be kerülni azonban kihívás lesz” – jósolt nehéz hétvégét Hülkenberg.
Daniel Ricciardo nem gondolta, hogy a csapat ennyire hátul fog végezni. Az ausztrál ráadásul nem érezte magát komfortosan az R.S.19-ben, elmondása szerint autójának első és hátsó tengelyei nem voltak összhangban.
„Nyilván arra számítottunk, hogy előrébb leszünk. Úgy gondolom, meglett volna az autó, amellyel feljebb lehetnénk. Egy kicsit kizökkentünk a szinkronból a végén, mivel akkor próbáltunk gyorsköröket futni, amikor a többiek már inkább a hosszabb etapjaikat teljesítették” – magyarázta Ricciardo, aki cáfolta, hogy a csapat új fejlesztésű első szárnya komplikálta volna a helyzetet. „Papíron nem állunk jól, de ami a köridőket illeti, ha nem is Sainz szintjén, aki nagyon gyors volt, de az első tíz környékén vagyunk.”