DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Vettel: Tegnap Leclerc gyorsabb volt, de ma megtaláltam a ritmust

Sebastian Vettel a remek rajt után magabiztosan vezette az Orosz Nagydíjat, ám motorhiba miatt kiállni kényszerült. Milyen megállapodást kötött Leclerc és Vettel a rajtolással kapcsolatban?

Kitűnően kapta el a rajtot és csapattársa szélárnyékát is a harmadik helyről nekiiramodó Sebastian Vettel, nemcsak Lewis Hamiltont, de még Leclerc-t is megfogta az első kanyarig. Utána ugyan kisebb vita alakult ki a csapatrádióban arról, melyik Ferrari-pilótának is kellene az élen állnia, Vettel azonban nem adta ki kezéből a vezetést.

Leclerc azonban jóval hamarabb váltott közepes keverékre, így éppen a fordítottja játszódott le a Szingapúrban látottaknak, Vettel kerékcseréje után a monacói átugrotta a négyszeres világbajnokot. Nem sokkal ezután azonban sokkal nagyobb sokk érte Vettelt, autója lelassult, majd teljesen meg is állt, emiatt virtuális biztonsági autós fázis lépett érvénybe, Lewis Hamilton pedig köszönte szépen és azonnal kereket cserélt, így simán visszajött Leclerc elé és meg is nyerte végül a versenyt, annak ellenére, hogy Hamilton tegnap még úgy fogalmazott, a Ferrarinak jet-üzemmódja van, annyira gyors.

Bahreinhez hasonlóan csak egyetlen harmadik helyre volt jó a Ferrari, pedig 1-2-ben haladtak az élen


Vettel érthetően bosszús volt, azt kiáltotta a csapatrádióban: „Hozzák vissza a kib**zott V12-es motorokat végre!”. Volt valamilyen megállapodás a rajtolással kapcsolatban, amit nem tartott be a német? „Igen, megvolt az elképzelésünk arra, hogyan ugorjuk át Lewis Hamiltont és kerüljünk első és második helyre. Jól is rajtoltam, onnantól több opcióm is akadt, az élre kerültem. Lehet, hogy kihagytam valamit abból, amit megbeszéltünk, majd utólag átbeszéljük, de erről nem szeretnék most részleteket megosztani, nehogy rossz helyzetbe hozzam a csapatot” – ecsetelte véleményét Sebastian Vettel a Sky Sports interjújában.

„A helycserét, úgy gondolom, tökéletesen megoldottuk a bokszkiállásokkal, elvesztettem a vezető helyet. Utána pedig már mindegy is volt, mert sajnos az autó lerobbant (az MGU-K ment tönkre a Ferrariban). Tényleg én lettem a nap versenyzője? Szuper, legalább valami jó is történt ma.”

„Nagyon keserű ez a kiesés, mert egyébként is igen nehéz évünk van. Tegnap sokkal gyorsabb volt nálam Charles, nem is voltam túl boldog. Ma viszont megtaláltam a megfelelő ritmust, kihoztam az autóból, ami benne van, a leggyorsabb voltam, de a munkát sajnos ezúttal csak félig végeztük el, nem sikerült a győzelem.”

„Ez volt az első verseny, ahol azt mondhattuk, hogy a nyers versenytempónk jobb volt, mint a Mercedesé, mégsem sikerült nyerni. Legutóbb fordítva volt, Szingapúrban mi nyertünk, de akkor még a Mercedes a nyers versenytempóban felülmúlt minket” – fogalmazott Vettel.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: