A thaiföldi pilóta a bokszban töltötte a péntek délutáni szabadedzés nagy részét, a Red Bull szerelői sérült padlólemezét javították hosszasan. Albon az elkészült RB15-tel visszatért a tréning végére, de meglehetősen összeszedetlen volt: féktávot is elhibázott, egy alkalommal pedig egy hűtőköre vezetett majdnem csúnya balesethez.
„A reggeli FP1 még jól sikerült, de délután az FP2-n kisebb padlósérülést szereztem, miután szélesen kanyarodtam a 4-es kanyarból kifelé. Ebből kifolyólag pályaidőt veszítettünk, amiért kár. Megcsúsztak a tervek, aztán pedig soha véget nem érő forgalmi dugóba kerültünk, mivel mindenki a hosszú etapokra koncentrált, így egyetlen tiszta kört sem sikerült összerakni” – mondta Albon, aki az első edzést hatodik, a másodikat a tizedik helyen zárta.
Ami a szóban forgó incidenst illeti, a lassú tempóval haladó Albon mögött Valtteri Bottas haladt, a finn mögött közeledett a másik Mercedesszel Hamilton, ezért nem észlelte egyik sem a másikat az utolsó pillanatig.
„Próbáltam kimaradni a balhéból. Azt hallottam, hogy Bottas szorosan mögöttem van, de nem tudtam, hogy Lewis is ott jön mindjárt utána. Az én hibám volt, hogy az útjába kerültem” – mondta a 23 éves versenyző, akit az eset miatt nem büntettek és vizsgáltak a stewardok.
„Ez olyasmi, ami előfordul, mindenesetre nem mondanám, hogy kárba veszett edzés volt, mivel azért sok mindent megtanulnom. Biztató látni, hol áll Max, és hogy az autó újra versenyképes” – tért ki Albon a pénteki leggyorsabb kört megfutó csapattársa szereplésére, ami számára is motiváló. A thaiföldinek a többi Honda-motoros versenyzőhöz hasonlóan rajtbüntetéssel kell számolnia, az ICE egység cseréje miatt öt hellyel sorolják hátra az időmérőhöz képest.