9:30 Köszönhetően annak, hogy az olimpiai faluban található hoteltól a paddockig menetrend szerinti shuttle viszi az újságírókat, útra kelünk. Végre süt a nap, a forgalom elenyésző, így a pályakomlexum kapuinál található biztonsági ellenőrzés után hamar a paddockban vagyunk. Néhány falat reggelire a büfében, majd indulás információra vadászni.
10:45 Bernie Ecclestone a helyszínen! Mióta a Liberty Media a sportág tulajdonosa, Mr E csak ritkán jár futamokra és akkor is jobbára azokra látogat el, amelyek megszervezését személyes sikernek tartja. Az Orosz Nagydíj ilyen, köztudott, hogy a futam a brit üzletember és az orosz elnök jó viszonyának köszönhetően jöhetett létre, így „az öreg” ide minden évben ellátogat. Mint egy rövid beszélgetésből megtudtuk, jól érzi magát, élvezte a napsütést, de ugyanakkor széles mosollyal odaszúrta: „Holnap az időmérő esős lesz! Már le van beszélve!”
11:00 Kezdődik az első szabadedzés, amelyet a paddockban járva-kelve kísérünk figyelemmel. Hamilton viszonylag későn kezdi a körözést: az ötszörös világbajnok vb-éllovast operatőrök és fotósok hada várja a Mercedes hospitality-egysége előtt, amikor megjelenik, minden mozdulatát rögzítik. A tréninget Leclerc zárja az élen, az utóbbi időszakban szárnyaló Ferrari háza táján elképesztő a nyüzsgés a másfél órás session után.
13:00 Ebéd a Mercedesnél, majd folytatódik az információcsipegetés. Az oroszokat természetesen az tartja lázban, hogy vajon valóban költözik-e a futam Szocsiból, konkrétum azonban nincs. A promóter képviselője, Szergej Vorobjev jókedvű, ám érdeklődésünkre megjegyzi: még soha életében nem volt annyira zsúfolt hétvégéje, mint a mostani.
15:00 Indul az FP2, amelyre különleges lehetőséget kapunk: a Toro Rosso garázsából, csapatrádióval a fejünkön figyelhetjük az eseményeket. Az ilyen alkalmak mindig roppant érdekesek, hiszen a csapatrádió révén izgalmas adalékokat is kapunk. Érdekfeszítő testközelből látni és hallani, hogy mennyire aprólékos munka zajlik a pilóták és a mérnökeik között, mennyire minden apró részletet átbeszélnek nem csak az egyes etapok között, hanem a körök alatt is. A két Toróra - akárcsak a két Red Bullra – motorcsere miatt rajtbüntetés vár, így talán még a szokásosnál is nagyobb gonddal készülnek a hétvége folytatására.
17:30 A Toro Rosso vonzásában töltött napunk azzal folytatódik, hogy meghallhatjuk a két pilóta összegzését. Mindketten elégedettel, de háborognak is: Kvjat azért, mert hiába készíttetett speckó, oroszos sisakfestést a hazai nagydíjára, az FIA-tól nem kapott engedélyt a használatára, mivel Olaszországban már ellőtte a szabályokban rögzített egyszeri lehetőséget. „Persze, hogy bosszant ez a döntés, mert szerintem ez a szabály egy hülyeség” – fogalmazott az orosz. Gasly helyesel: „Most őszintén, mi értelme van ennek a szabálynak? Szerintem sokkal fontosabb dolgok is vannak itt a sportban a sisakfestésnél, amelyek miatt aggódAni kellene.” Abban is egyetértenek, hogy a nap pozitív volt, a kitűzött célokat sikerült elérni.
18:00 Mattia Binotto sajtóértekezletére megtelik a Ferrari hospitality, a svájci szakvezető pedig optimizmusának ad hangot. Egyéb mondandója között megjegyezte, hogy a 2021-es szabályokkal kapcsolatban a Ferrari semmiképp nem akarja érvényesíteni sokszor emlegetett kiváltságát, a vétójogot, míg az idei szezon hátralevő részével kapcsolatban elárulja: a gyárban már a jövő évi autóra összpontosítanak, ha lesz még fejlesztés idén esetleg, az azért lesz, hogy segítsék azzal a 2020-as felkészülést.
19:12 Mivel a versenyzői eligazítás elhúzódik, a Toro Rossóhoz késve fut be Graham Watson csapatmenedzser, akivel interjúra készülünk. A faenzai különítmény által használt csúcsminőségű Casio Edifice karórák kapcsán arról beszélgetünk, hogy az F1-ben az idő a legnagyobb ellenfél, minden terület, legyen szó akár utazási- és logisztikai kihívásokról, akár a versenypályán történő száguldásról, akár bokszkiállásokról. Mivel a testvércsapat, a Red Bull idén két ízben is megdöntötte a világcsúcsot, ebben a témában elmerülünk és Watson tengernyi érdekes háttérinformációval szolgál: „Bátran kijelenthetjük, hogy ez mostanára már egy komoly tudományág lett” – sommázott az új-zélandi szakember. A vele készült interjúhamarosan olvasható lesz az Autósport és Formula Magazinban, valamint itt, a formula.hu-n.