Kilenc év után tért vissza az F1-be versenyzőként Robert Kubica, aki annak idején egy ralibalesetben kis híján elveszítette a jobb karját, s emiatt sokan előzetesen azt jósolták, hogy képtelen lesz megállni a helyét a Williams istállónál. Tény, hogy a lengyel feladata nem könnyű, amit csak tetéz az a tény, hogy az egykoron szebb napokat is megélt F1-es istálló idén éli történelmének legszörnyűbb időszakát, hiszen az FW42 típusjelű versenygép gyakorlatilag szörnyszülöttnek mondható.
Kubicát az évad eddigi részében ütötte-vágta a csapattársa, a Mercedes által patronált George Russell, akit Hockenheimig csak egyszer, Le Castellet-ben tudott felülmúlni. A vasárnapi esős futamon a lengyel újra a brit előtt végzett, miután a szigetországi reménység a kaotikus viadal közben vétett egy hibát, ennek pedig utólag lett csak jelentősége: mivel az Alfa Romeo Racing autói fennakadtak az utólagos technikai ellenőrzésen és a sportfelügyelői testület 30-30 másodperces büntetéssel sújtotta a 7-8. helyeken befutott Kimi Räikkönent és Antonio Giovinazzit, a 11-12. helyeken célba érkező Lewis Hamilton és Kubica léptek elő a pontszerző zónába.
Az egyszeres nagydíjgyőztes lengyel még vasárnap reggel is nagyot mosolygott a formula.hu azon felvetésén, hogy az eső esetlegesen esélyt kínálhat-e számára, végül mégis összejött neki. A pilóta már nem tartózkodott a pályán, mire a sportfelügyelői testület meghozta a döntést, távozása előtt azonban beszélt arról, hogyan élte meg a visszatérését követő első esős futamot.
„Őszintén szólva már el is felejtettem, hogy milyen erős ilyenkor a vízpermet és mennyire gyér a láthatóság” – mondta a 34 esztendős versenyző. „Felidéztem magamban, hogy milyenek voltak raliautóval az éjszakai, ködös szakaszok, amikor még a lámpákat is le kellett kapcsolnom, mert a világítás nem segített, hanem inkább rontott a helyzeten. Akkor és ott legalább láttam valamit, az itiner alapján pedig tudtuk, hogy hol vagyunk. Itt, különösen az első körben, nem mindig tudtam, hogy merre vagyok, ezért különösen óvatos voltam. Szenvedtem, mert nem volt tapadás, alig tudtam pályán tartani az autót. Összességében véve horrorisztikus tapasztalat volt. Hosszú idő ez a kilenc év, amióta nem vezettem ilyen körülmények között, de csak egy dolgot tehettem. Igyekeztem nyugodt maradni és tenni a dolgomat. Sok autó volt gyorsabb nálunk, sőt, szerintem mindenki, de ilyenkor az a lényeg, hogy a saját határaidon belül maradj és ne foglalkozz a többiekkel.”
Kubica legutóbb a 2010-es Abu Dhabi Nagydíjon szerzett pontot, amikor az 5. helyen ért célba a Renault színeiben, míg a Williams legutóbb tavaly, Monzában végzett az első 10 között. A pilóta számára a lehető legjobbkor jött ez az eredmény, hiszen a következő futam a Magyar Nagydíj, amelyet hazai futamának tekint és amelyre biztosan nagy számban látogatnak majd el a lengyel rajongók.
„Hogy várom-e, hogy a Hungaroringen versenyezzünk? Naná!” – mondta Kubica a formula.hu-nak. „Az ottani hétvége hangulata mindig csodálatos, az pedig külön öröm számomra, hogy mindig sok lengyel honfitársam jön el és tudom, hogy ez így lesz idén is. A pályát imádon, annak ellenére is különleges, hogy nehéz előzni és komoly igénybevételt jelent számunkra.”