A Williams Formula-1-es istállója tavaly hiába váltotta le rosszul működő autójának koncepcióját, az idei szezonja még a 2018-asnál is rosszabbul kezdődött. A csapat a téli teszt első negyedét lekéste, majd hosszú hetekig, hónapokig a felhalmozott lemaradását igyekezett ledolgozni. Sokáig mind a mérnökök, mind a szerelők számára kiszámíthatatlannak bizonyult az FW42-es, ám úgy tűnik, mindez a múlté. Dave Robson vezető versenymérnök elmondása alapján a gárda a sötétben tapogatózás után végre az érdemi munkával foglalkozhat.
„Barcelonában lemaradással kezdtünk, így a teljes tesztfolyamat megcsúszott. Úgy érzem, hogy mostanra utolértük magunkat, így immár képesek vagyunk közel maximumot kihozni a jelenlegi autóból. Ezt kell folytatnunk, hogy összeálljon a kirakós” – nyilatkozta a szakember, aki szerint a közeljövőben elkészülő fejlesztési csomag nagyban meghatározza a Williams csapásirányát a következő hónapokra.
„Az érkező fejlesztéseknek nagy szerepük lesz abban, hogy megmutassák számunkra az irányt. Kiderül, mennyire vagyunk lemaradva, fel tudunk-e zárkózni, vagy hibát követtünk el és vissza kell térnünk az autóhoz. A nyári szünet előtti időszakban ez lesz a középpontban.”
A csapat az idei koncepciót csak a legvégső esetben tervezné újra, jövőre ugyanis a nagy változásokat hozó 2021-es szezonra kell majd koncentrálniuk. „Szerintem a többség 2020-ra az idei autóját fejleszti tovább, mivel az erőforrásainak legnagyobb részét az azt követő évre akarja felhasználni. Úgy gondolom, hogy ez nálunk sem lesz másképp. A következő hetekben, hónapokban kiderül, hogy a fejlesztésekkel mit tudunk kihozni az autóból, így azt is el tudjuk dönteni, jövőre mit akarunk csinálni.”