DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Verstappen tudja, mi kellene az izgalmakhoz

A Red Bull fiatal csillagának kész elképzelései vannak arról, hogyan lehetne sokkal izgalmasabbá tenni a száguldó cirkusz viadalait. Az utóbbi időszakban ugyanis nem csak az 1000. futam volt unalmas.

A Formula-1 vezetősége igyekszik a sportágat sokkal nézhetőbbé tenni a rajongók számára, ennek megfelelően próbálják a szabályokat is alakítani. 2019-re az első vezetőszárnyakat is át kellett tervezni, aminek az lenne a szerepe, hogy szorosabban követhesse egyik versenyautó a másikat, ezzel is ösztökélve a pilótákat jóval több előzésre.

2021-ben jöhetnek az újabb szabályváltozások, de milyen átalakításokra lenne szükség ahhoz, hogy ne fulladjanak unalomba a viadalok? Max Verstappen több kényes pontra is rávilágított, ami megreformálásra szorulna.

„Az egyik fő problémát az abroncsok jelentik. Jelen pillanatban túlságosan érzékenyek, gyorsan túlhevülnek, onnantól máris jóval többet csúszkálunk és nehéz követni az ellenfelet, így a versenyek során még bonyolultabbá válik a harc” – magyarázta Max Verstappen, aki nemrég arról beszélt, hogy Vettelt ugyan jó pilótának tartja, de semmi varázslatosat nem lát benne.

Verstappen több sarkalatos ponton változtatna a Formula-1-ben


„A DRS ugyan segít, hogy közelebb kerüljünk, de végső soron nem szeretnék egy ilyen eszköztől függeni. Egy igazán gyors kör után mindig lassítanunk kell, mert le kell hűteni a gumikat, mielőtt egy újabbra vállalkoznánk. A versenyek során ugyanez a helyzet, nemigen feszegethetjük a határokat, mert az abroncsok rögtön túlmelegszenek. Szeretnék sokkal gyorsabban vezetni.”

„Sokkal kevésbé kellene függnünk a motoroktól, jelenleg ugyanis túl nagy a különbség az erőforrások között. Az utóbbi években többnyire az a csapat nyerte a világbajnoki címet, amely a legjobb motorral rendelkezett. Összességében valahogy 20-30 lóerő között kellene tartani a maximális eltérést.”

„Ha valakinek nekikoccanunk és valami letörik, az nem fél másodperces veszteséget jelent körönként. Ha például túl gyorsan hajtunk rá egy kerékvetőre, az autó aljának a fele leszakad és ezt egyáltalán nem akarjuk.”

„Végül pedig: jelenleg óriási a különbség a csapatok között. Van három istálló az élen, a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull. De a harmadik és a negyedik között a távolság fényévnyi. Úgy vélem, sokkal izgalmasabb versenyeket láthatnánk, ha a mezőny jóval szorosabban együtt lenne” – mutatott rá Verstappen.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: