DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Horner: Ironikus, hogy épp a Renault miatt nem álltunk dobogóra

Charles Leclerc bahreini drámájából Max Verstappen profitálhatott volna harmadikként, a holland azonban a két Renault leállása miatt végül nem ért oda a dobogóra. Christian Horner csapatfőnök ironikusnak találta az egybeesést.

A Renault és a Red Bull Racing 12 évig tartó házassága nem ért problémamentesen véget 2018-ban. A francia motorbeszállító és az osztrák istálló ugyanis partnerségük utolsó szakaszában már inkább rivalizált, mint sem együttműködött egymással. Így 2019-ben a Red Bull úgy döntött, szakít a franciákkal és Honda erőforrásokra vált. Az új együttműködés egyelőre kifizetődőnek tűnik az osztrákok számára, hiszen Max Verstappen már az első közös futamukon, az Ausztrál Nagydíjon dobogóra állt. Ugyanez a Ferrari meghibásodása miatt Bahreinben is sikerült volna. Az 53. körben azonban mindkét Renault megadta magát, ezért a mezőnyt a biztonsági autó mögött intették le, így a holland pilóta Charles Leclerc mögött a negyedik helyen futott be.  

Christian Horner a Bahreini Nagydíj leintése után viccesen megjegyezte, a francia istálló ezúttal is a sikerük ellen játszott. „A Renault elfüstölése, azt jelentette, hogy nem állhattunk fel a dobogóra. Ironikus, nem igaz? Teljesen mindegy, hogy ott van az autóban vagy sem a motor, továbbra is ők akadályoznak minket” – tréfálkozott a brit csapatfőnök.

 



A japánok erőforrásával viszont egyelőre maximálisan elégedettek az osztrákok. Horner elmondása szerint Bahreinben is csak a gumikezelési problémáik miatt nem tudtak közelebb kerülni az élen álló Ferrarihoz és Mercedeshez. „Egyelőre úgy tűnik, hogy valamiért sem az időmérőn sem pedig a futamon nem tudjuk a maximumot kihozni a Pirelli abroncsokból. Azt viszont nehéz megmondani, hogy Bahreinben mennyit játszott közre a szél. A pilóták minden esetre mindent kihoztak az autóból, a visszajelzéseik alapján viszont a gumik működésével még nem elégedettek” – magyarázta Horner, aki szerint Kína előtt  a felzárkózás szempontjából fontos lenne megtalálni, hol vannak az autó gyenge pontjai.

„A teljesítmény szempontjából muszáj javulnunk, hiszen láthattuk, mennyire erős és domináns volt a Ferrari a hétvégén. A Mercedes számára is csak a szerencsén múlt, hogy győzni tudtak. Szóval nagyon fontos, hogy minél hamarabb megtaláljuk, hol vannak az autó gyenge és hol az erősebb pontjai.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: