A pénteki szabadedzéseket a megszokottnál is nehezebben indította, Daniel Ricciardo viszont a vasárnapi futam rajtját már a tizedik rajtkockából várhatta. A Renault pilótája így okkal reménykedhetett abban, a csalódáskeltő szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Bahreinben már pontokat szerezhet új csapatának.
A Renault viszont eltérő taktikát választott Ricciardo számára, aki ezért mindössze egyetlen alkalommal, a 25. körben állt ki új abroncsokért a bokszutcába. Szahíri futamát végül mégsem ez, hanem az 53. körben bekövetkező elektronikai meghibásodás pecsételte meg véglegesen. A 29 éves ausztrál a leintés után a Sky Sports-nak adott nyilatkozatában csalódottan összegezte második reanult-s versenyét.
„Már az első etap során éreztem, hogy lekéstük a pontot, amikor visszajöhetünk volna az egy kiállásos taktikáról, és nagyjából ezen a ponton már azt is tudtam, amit választottunk, nem fog működni. Ekkor viszont már késő volt, a két kiállásra váltani, mert így a mezőny végére kerültem volna, szóval kénytelenek voltunk az egy kiállásos stratégiát végigvinni. Így utólag visszanézve, sőt már a futam során is tudtuk, rossz döntést hoztunk. Megpróbáltuk, de a két kiállás valószínűleg jobban működött volna” – vélekedett az ausztrál, aki négy körrel a vége előtt az RS19 meghibásodása miatt volt kénytelen a kettes kanyar kijáratánál leparkolni az autóját, amibe a szabályokkal ellentétben nem helyezte vissza a kormánykerekét. Emiatt nem sokkal később a versenybírók előtt is magyarázkodnia kellett.
Ricciardo elmondta, azért hagyta szabálytalanul a pálya szélén az autóját, mert fenn állt a veszélye, hogy az elektronikai meghibásodás miatt áramütés érheti. „Az elektronikai meghibásodás miatt kigyulladt a piros fény az autón, szóval nem érhettem hozzá, ezért is nem tettem vissza a kormányt a helyére, mert nem akartam kockáztatni. Nem igazán voltam olyan kedvemben, hogy áramütést kapjak” – viccelte el a helyzetet Ricciardo, aki magyarázata miatt végül nem kapott büntetést az incidens miatt.