Sokáig a Renault is kérdéses volt az, hogy mikor tudnak először pályára hajtani az R.S.19-cel. Végül, a Williamsszel ellentétben az enstone-i csapatnak sikerült még épp időben elkészülni az új autóval, így vasárnap már részt vehettek a tervezett bejáratáson, majd hétfőtől a barcelonai első kollektív téli teszten. Nick Chester, a francia csapat technikai igazgatója elmondta, ez a téli szünet a korábbiaknál is szorosabb és nehezebb volt az F1 istállói számára, hiszen amellett, hogy 2019-es új szabályok értelmében megváltozott az autók aerodinamikai felépítése, az FIA rendkívül későn készült el a végleges szabálykönyvvel.
„Mi is elég nagy nyomás alá voltunk helyezve a megépítéssel, és ahogy azt a többi csapatnál is láthattuk, ez egyfajta láncreakció volt arra, hogy a szabályokat is nagyon későre fektették le. Ezért arra voltunk kényszerítve, hogy az utolsó pillanatig azon dolgozzunk, hogyan hozzuk ki belőlük a leghatékonyabb megoldásokat” – részletezte a háttérben húzódó okokat a RaceFans-nak Chester, hozzátéve, idén még a tesztidőszak is egy héttel korábban kezdődött, ezért a kettő ötvözete egy rendkívül nehéz téli szünetet eredményezett.
A főtervező éppen ezért együttérzését fejezte ki a Williams istállóval kapcsolatban, mondván, az, aki nem vett részt egy F1-es autó megépítésében, elképzelni sem tudja, milyen megfeszített munka áll mögötte. „A legtöbb részlet az utolsó pillanatban készül el, még úgyis, hogy a srácok, akik előállítják ezeket az elemeket, fantasztikus munkát végeznek, hiszen több ezer apró darabot kell legyártaniuk egy-két hét leforgása alatt. A legtöbbször pedig mindent egyszerre kellene csinálniuk, ezért nagyon-nagyon sűrű ez az időszak” – mesélte a brit szakember, aki szerint elég néhány probléma, és azonnal négy-öt nap késésbe kerülnek.
Azzal, hogy a Williams csak szerdán hajnalban érkezett meg a Spanyol Nagydíjnak is helyet adó versenypályára, a grove-i istállónak nyolc helyett mindössze öt nap alatt kell a lehető legjobban felkészítenie az FW42-t az előttük álló új idényre. Chester szerint nehéz lesz, de nem lehetetlen. „El kell dönteniük, melyek azok a tesztelemek, amiket előnyben részesítenek, és melyek azok, amikre most nem fektetnek túl nagy hangsúlyt. Ami viszont valóban nehéz lesz az az, hogy a megbízhatóság érdekében minél több kilométert kell megtenniük, mert ez tavaly nekünk is rengeteget segített” – mondta a főtervező. „Emellett ahhoz is idő kell, hogy megértsék az autó működését, és ebben minden egyes megtett kör segíteni fog, nem mellesleg a pilótának is lehetősége nyílik arra, hogy tanuljon és jobban megszokja az autóját.”