A német istálló 2018-ban jó néhány futamon küszködött a Pirelli abroncsainak munkára bírásával és kezelésével. A Mexikói Nagydíj hétvégéjén például Valtteri Bottas Mercedesén olyannyira nem működtek a gumik, hogy a finn ötödik helyen, körhátrányban fejezte be a futamot. Csapattársa, a negyedik helyen befutó Lewis Hamilton is hasonló problémák miatt nem tudta dobogón ünnepelni ötödik világbajnoki címét.
A Mercedes számára ezért az volt a legnagyobb kihívás a 2019-es autó megépítésénél, hogy ki tudják küszöbölni azt a problémát, amivel már a korábbi szezonok során is küszködtek. James Allison technikai igazgató elmondása szerint ezt az elmúlt hónapokban sikerült elérni, és a W10 már finomabban fog bánni az abroncsokkal, mint elődjei.
„A W09 kezelése már sokkal jobb volt, mint a meglehetősen sajátosan viselkedő W08, így azokon a pályákon is versenyképesek tudtunk lenni, amiken a korábbi években szenvedtünk. Ennek ellenére, ez a fejlesztés sem volt olyan jó, mint ahogy azt néhány ellenfelünknél láthattuk, ők ugyanis sokkal jobban meg tudták őrizni a hátsó gumik teljesítményét” – mondta Allison az új autó szerdai bemutatóján.
„Éppen ezért a téli szünet során nagyon keményen dolgoztunk a felfüggesztésen és az aerodinamikán is, hogy ezúttal olyan autónk legyen, ami sokkal finomabban bánik a gumikkal. Reméljük, elég keményen ahhoz, hogy idén már a versenyek minden szakaszában és a versenynaptár mindegyik helyszínén a maximumot hozhassuk ki az autóból.”