DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Bottas mindig rosszkor volt gyors

Így foglalható össze, amit a Mercedes vezető mérnöke, Andrew Shovlin mondott a finn pilóta szezonjáról: amikor a versenyző a neki kedvező pályákon remekelt, defekt, műszaki hiba vagy csapatutasítás szólt közbe.

Valtteri Bottas 2018-as idénye – habár ő maga pályafutása legrosszabb szezonjának nevezte –, nem volt annyira szörnyű, mint amilyennek az eredmények alapján tűnik. A világbajnokság ötödik helyezettje, aki öttel több ponttal már harmadik lehetett volna, nem szerzett győzelmet, de két vagy három nagydíjsiker sorakozhatna a neve mellett, ha nem a legalkalmatlanabb pillanatokban szenved defektet, műszaki hibát, vagy nem avatkozik közbe a csapat.

„Lewis egy hihetetlenül magas mércét állít fel. Valtteri erős szereplései éppen a rossz időben érkeztek” – mondta Andrew Shovlin, a Mercedes pálya melletti mérnökigazgatója az Autosport lapnak, amely éves rangsorában 28. helyre tette Bottast a világ autóversenyzői között. „Ausztriában az autó állt meg, Szocsiban a csapatutasítás volt, Baku pedig akkora balszerencse, amekkorát valaha láttam versenyzővel történni.”

Bottas a dobogón Szocsiban, ahol szezonja hét második helyének egyikét szerezte


„Valtterinél a titok az, hogy fejlődő versenyző, folyamatosan tanul és bővíti eszköztárát. Az időmérőn nagyon erős volt idén” – beszélt a kvalifikációról Shovlin. Beszédes adat, hogy a száraz időmérő edzéseken Bottas összesítve csak 0,153 másodperccel maradt el Lewis Hamiltontól. A csapat számára pedig ugyanilyen fontos, hogy bármikor lehetett számítani rá: „Egyes versenyeken arra volt szükségünk, hogy védje a futamgyőzelmet ahelyett, hogy a saját eredményét optimalizálná. A továbbiakban is fejlődni fog, mi elégedettek vagyunk azzal, amennyit előrelépett.”

Shovlin rámutatott a területekre, melyeken Bottas jobb lett a szezon folyamán: „Nagyon erős volt nedves körülmények között, az időmérőn pedig egyértelműen javult. Valtteri sokszor kontrollálni tudta Kimit és nyomást helyezni Vettelre, márpedig minél nagyobb a nyomás rajta, annál jobb. Összességében a versenyen való szereplése is javult. Tavaly néhány futamon nagy volt a különbség közte és Lewis között, ez most sokat csökkent.”

„Remek munkát végzett az olyan versenyeken, mint a bakui, nagy csalódást jelentett a végeredmény. Sok problémás pályán is jól szerepelt. Úgy tűnik, jól tudja kezelni az autó egyensúlyát az újabb pályákon, ahol sok a 90 fokos kanyar, mint Szocsi, ami rajttól a célig egyik legerősebb szereplése volt” – folytatta Shovlin, rámutatva arra, hogy Bottas vezetési stílusának nem egy szűk egyensúlyi tartomány, hanem szélesebb skála kedvez. Nem okoz gondot számára az alulkormányzottság és túlkormányzottság sem, jól érzi magát, amikor az autó mozog és játszani kell a fékkel, óvatosan bánni a gázadásokkal – ez a stílus kifizetődő Szocsiban és Bakuban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: